Яжте домати!, посъветва министърът, който разказа, че обикалял селата и хората с ниски доходи и разбирал, че няма празно говорене по темата за храните.
Слънчогледът е с много лоша реколта тази година, няма основания за поевтиняване на олиото, но пилешките продукти, напр. или колбасите, каймата, захарните изделия са тръгнали надолу, констатира по БТВ министърът на земеделието и храните Мирослав Найденов. Според него и производителите, и търговците разбирали, че свитото потребление ще доведе до ефекта на бумеранга. Много производители работели почти на себестойност, дори и на загуба, за да запазят работни места.
Хората трябва да ядат домати, посъветва още Найденов, но каза, че млечните продукти били по-важни за трапезата. Той посочи, че покупателната способност пада у нас, но това се случвало и в другите страни-членки на ЕС.
Социалната кошница е за хората, които се вълнуват от това дали ще вържат двата края, обясни Найденов. Реагираме на тенденциите и правим това, което е възможно.
Понякога ми се иска да съм министър на културата и да си говорим за духовни неща, възкликна Найденов. При продажбата на дърва също върви принципът "Ден година храни". За едни това е бизнес, за други въпрос на оцеляване. Цената на евтините дърва би трябвало по пунктовете да е 50-60 лв; заедно с общините ще се правят списъци, за да не могат търговци да изнасят в Гърция. Логистиката за това била сложна. Нека да е ясно - хората ще имат достъп до евтините дърва. Ще продължа да се боря за това, защото единственото по-страшно от студа е гладът, зарече се министърът. Това не е комунизъм, а въпрос на оцеляване, повтори Найденов и каза, че в Гърция били поставени пред по-голямо оцеляване. От Гърция идвали тук, сипвали гориво, пазарували и пълнели багажниците си с дърва.
Като политическа атака определи Найденов скандала със създаването на профили в Туитър и Фейсбук за пропагандиране на Програмата за развитие на селските райони. До момента били изплатени 18 хиляди лв. Това е поръчка, с която не се занимава министърът, каза той. Ще коментирам всичко, когато приключи проверката, обеща Найденов и добави, че тази информационна кампания се водела през медии, вкл. и БТВ.