Съдът на Европейския съюз (ЕС) категорично забрани рекламите за награди, за които трябва допълнително да се плати. Агресивните търговски практики са забранени, дори ако наложеният на потребителя разход е незначителен в сравнение със стойността на наградата или дори ако не носи никаква печалба на търговеца.
Казусът е взет от дело срещу пет британски фирми, специализирани в разпространение на рекламни материали. Те са изпращали брошури и лични писма до хората, в които са ги уведомявали за печалба, съобщава „Новинар”. За да разберат каква е тя обаче, потребителите е трябвало да изпращат SMS или да звънят на импулсен телефон. На потребителя е посочена цената на минута разговор, но е премълчано, че рекламодателят взима процент от стойността на обаждането.
Други рекламни притурки са обещавали безплатен круиз по Средиземно море. Условието е било клиентът да доплати разходите за храна, напитки, застраховка, пристанищни такси и др.
В България подобни агресивни търговски практики се прилагат най-често при продажбата на туристически, мобилни услуги и хранителни продукти, съобщиха от Комисията за защита на потребителите. За миналата година у нас комисията е установила 132 случая на нечестни реклами.