Филмът засега не попада сред фаворитите, но според това, което се пише, може да се случи изненада, казал вчера режисьорът Митревски. За Оскаровската кампания "Трето полувреме" е получил от правителството и филмовия фонд 150 000 евро
Филмът "Трето полувреме" усилено тича след Оскар със силна кампания, твърди македонският в. "Вечер".
В събота в САЩ той щял да бъде показан пред членовете на Американската филмова академия, която връчва Оскар. На 6 декември Академията организира и официална прожекция на нашия филм, който на 12 декември тържествено ще се появи и в Музея на толерантността под егидата на Центъра Симон Визентал в Лос Анджелис, пише още вестникът. Следват още три презентации на западния бряг на САЩ. Филмът ще бъде показан и в Чикаго и Ню Йорк, а през януари ще бъде на филмовия фестивал Палм Спрингс, Калифорния, и Джуиш филм фестивал в Маями.
Вчера режисьорът Дарко Митревски заявил, че "Трето полувреме" засега не попадал сред фаворитите, но според това, което се пишело, можело да се случи изненада.
"Още има да се тича в тази крайно несигурно състезание. Засега ние сме оптимисти, защото и да не стигнем до списъка, ще стигнем до насърчаване на филма пред елитна публика, трупаме шансове за продажба, за добра гледаемост и най-голям брой филмови критики ... ", казва Митревски.
Американската филмова академия на 3 януари ще публикува списък от девет филма от общо 71 неанглоезични, а след ново гласуване ще бъде съобщен окончателният списък с петте номинирани за Оскар в тази категория.
Засега за трето полувреме имало интерес за кинодистрибуция в Австралия, Канада, Русия, Индия и Италия, а се преговаряло и с две големи къщи за разпространение в САЩ.
60000 зрители в Македония
В Македония филмът бил гледан от 60 000 зрители, а от днес филмът отново ще бъде в кинорепертоара с по три представления дневно. Митревски очаква този филм да надмине гледаемостта на предишния му филм Балканканн, който в е гледан на кино от 120 000 зрители.
Следващият филм ще завари различна ситуация в страната. Надявам се, че високата гледаемост на македонските филми няма да бъде сензация, а нещо обичайно, казва Митревски
150,000 евро за Оскаровска кампания
За Оскаровската кампания "Трето полувреме" е получил от правителството и филмовия фонд на РМакедония 150 000 евро, които ще бъдат платени за реклами във филмови списания като Вараяти, Холивуд рипортер, в Лос Анджелис Таймс, Джуиш джърнъл. Същевременно щяла да се прави и реклама на Македония като туристическа дестинация. Щели да бъдат организирани и две гала-представления.
Представления цяла Македония
Продуцентът Робърт Насков от "Кино око", че през следващия уикенд филмът ще се показва в осем града в Македония едновременно.