БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ


Над 60 млн. лв. харчим за родния туризъм

4 6115 10.12.2012
Над 60 млн. лв. харчим за родния туризъм
Туристичческото лого на България

През 2013 г. българският туризъм ще бъде рекламиран в Румъния, Украйна, Полша и Швеция, където досега това не е правено. Финансирането от 7,2 млн. лв. е по Оперативна програма "Регионално развитие" и ще се използва за реклама в местни телевизии, вестници и сайтове, както и за посещения на журналисти в българските курорти.


Министерството на икономиката планира и да повтори рекламните кампании в Германия и Русия, които са двата най-големи туристически пазара за България, но това не се предвижда за Великобритания, съобщава „Капитал дейли".

Общата предвидена сума за икономическото ведомство до края на 2013 г. е около 64 млн лв., като над 55 млн. лв. от тях са от европейско финансиране. Кампаниите предстои да се проведат на няколко етапа, като в следващите месеци ще бъде избран и изпълнител на проекта.

В Украйна ще се наблегне на морсия туризъм и кратките пътувания до забележителности.

На шведския пазар акцентът ще бъде върху СПА и културния туризъм.  През последните години от този пазар имаше сериозен спад след като шведски турист бе пребит до смърт от охранител на дискотека. Преди това броят на шведските туристи беше около 120 хил., а в периода 2010-2011 г. са около 50 хиляди.

За Румъния е предвидено да се наблегне на реклама на ски и културен туризъм. Това е най-силно развилият се пазар през последните години, като за миналата година броят на туристите от там достигна 1,5 милиона.
В Полша рекламата ще е основно върху билбордове и върху транспортни средства в градовете Варшава, Познан, Вроцлав и Краков.

Туристическата годината като цяло за България ще завърши с предварително прогнозираните 6 - 8% ръст на броя на туристите, въпреки трагичния инцидент в Бургас, каза министърът на икономиката, енергетиката и туризма Делян Добрев.

Очертава се да е добър и зимният сезон - с минимум 5% увеличаване на броя на туристите, заяви Добрев.

„Като цяло забелязваме много повече хора в магазините, много по-активно закупуване на продукти от тяхна страна. С видимо око се вижда, че в моловете паркингите са пълни и колите спират отвън, което е индикатор, че хората пазаруват. Това са ми впечатленията от София. Като цяло очакванията на търговците са положителни”, каза още министърът на икономиката.
Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама