Африка може да се превърне в основен външен пазар за българската минерална вода. Наши производители вече водят преговори за продажба на бутилирана вода на Черния континент.
От Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки пък подготвят стратегия за развитие на сектора, съобщи председателят на браншовата организация Жана Величкова. Според нея близостта на Африка, непрекъснатият недостиг, както и постоянният растеж на пазара на вода там са добри предпоставки за нашите компании.
Пазарите на Азия като китайския например също са привлекателни за нашите производители, предава „Стандарт”. Там обаче можем да пробием не толкова с обикновена, колкото с различни функционални води, обясни Величкова. Това са напитки с добавени билки или плодове, които им придават малко по-различен вкус и допринасят за по-добрия тонус на тялото.
В момента износът на български води е между 1,5 и 2,5% от общото производство в различните години.