От началото на април всички билети за градски и междуградски транспорт трябва да бъдат издадени от касови апарати с дистанционна връзка с НАП. Това са изискванията на промените в Закона за автомобилните превози, влязъл в действие от началото на тази година.
Според тях билетът, издаден от касов апарат, трябва да съдържа минимум наименованието и адреса на превозвача, надпис „Билет за пътуване", сериен номер цена, маршрут, отстъпка от превозната цена, датата на пътуване и часа на тръгване и номер на мястото на пътника.
Ако след изтичането на срока превозвачите не издават такива билети, ще бъдат санкционирани с глоби до 10 000 лева.
До есента на 2013 г. трябва да бъде завършена и системата за електронно отчитане във всички превозни средства на столичния градски транспорт. В момента тя е активна в тролеите и трамваите. Осем фирми искат да изградят системата за електронно таксуване в 800-те автобуса в столицата, съобщиха от Центъра за градска мобилност (ЦГМ), предава 24 часа.
Сред тях са български и чужди компании, а търгът се следи от Европейската банка за възстановяване и развитие, която отпусна заем на ЦГМ от 7 млн. евро за оборудването на автобусите с бордови устройства за билети, електронни валидатори на всяка врата и GPS-CPU протоколни адаптери. Така билет за еднократно пътуване ще се издава само от автоматите в превозните средства.
Хартиените билети за патуването, както и перфораторите предстои да останат в историята от тази есен.
След довършването на тикет системата ще се мисли дали да се промени и тарифната политика за пътуване с градски транспорт. Сега цената се определя на брой пътувания. Възможно е обаче да се мисли за цена на билета според пропътуваното разстояние или време.