Часове след като Съюзът на българските художници (СБХ) изрази неодобрението си към новото туристическо лого на България, същото направиха и от две професионални обединения, свързани с графичен дизайн - Камара на дизайнерите в България (КДБ) и Национална асоциация за дизайн и реклама (НАДР).
В отворено писмо до президента, премиера, икономическия, културния и строителния министри, от двете асоциации коментират, че елементите в "Бранд България" "затвърждават впечатлението за съдържащата се в него вяла и безлична посредственост", предава Еconomymagazine.bg.
"Ние, професионалните художници и дизайнери в България, изразяваме категоричното си възмущение и несъгласие с крайния визуален продукт", се казва в отвореното писмо. Според експертите логото е с "естетически и смислови недостатъци".
"Заявяваме твърдата си позиция, че налагането на новото туристическо лого е в ущърб на националната графична идентичност и традиции, както и на културните, естетическите и академични норми и ценности", продължават дизайнерите.
От професионалните обединения на дизайнерите настояват и за отмяна на използването на представения знак и организирането на нов конкурс, резултатите от който да станат ясни при пълна прозрачност и с участието на професионалните гилдии в България. От СБХ също определиха туристическото лого като "некомпетентно и посредствено".
Преди няколко дни икономическият министър Делян Добрев призна, че "не е фен на новото лого" и самият той харесвал повече другите три варианта. От фирмата, изработила стратегия за "Бранд България" заявиха, че предпочитат да не издават как изглеждат въпросните три отпаднали варианта и посочиха, че изборът е направен на базата на проучвания в 11 държави сред повече от 8000 респондента.
По-наблюдателните веднага сигнализираха, че розата в новото лого е крадена от емблемата на БСП, която пък е като тази на сайта americangreetings.com.