Логото на България е прекрасно, харесали го стотици българи и чужденци от Европа и дори в Китай. Това надменно заяви проф. Симеон Желев, ръководител на екипа, изработил скандалната картинка, наричана още лого, представящо страната ни като туристическа дестинация по бТВ.
Той отхвърли каквито й да било намеци, че в нашето лого има взаимствания от това на Киргизтан, въпреки сходните елементи. Със самочувствието на човек, употребил по предназначение 1,3 млн лева за изработка на лого и бранд, той обясни на водещите и публиката как се правят тия неща
Проф. Желев, който е и преподавател в УНСС по маркетинг обясни, че е направена анкета у нас и в чужбина как хората и туроператори възприемат визуалната реклама на страната ни. 53 на сто от участвалите в допитването българи и чужденци са харесали логото. От маркетингова точка това означава, че логото трябва да се приеме, отсече професорът. Анкетирани са 2820 души – чужденци и българи, а можело да бъдат по-малко. Така че екипът е направил повече, отколкото се очаквало от него.
Анкетираните харесали и текста „Открий и сподели”, който се мъдри под логото.
Неотразимото лого, което ще докара хилади туристи в България
Представянето на логото е направено през януари 2013 г. Киргизтанското е представено през септември 2012 г., но нашите професионалисти не знаели за него и били почнали работа преди това.
Анелия Генова, директор „Маркетинг, реклама и информация в туризма” в Министерството на икономиката, енергетиката и туризма горещо подкрепи защитната пледоария на проф. Желев. Тя допълни, че всичко с обявяване на конкурса и поръчката е било направено перфектно. Даже предварителната сума била много по-голяма, над 2 млн лева, но спечелилите дали оферта само за 1,3 млн лева.
Анелия Генова показа също, как логото може да се печата на джапанки и други туристически сувенири, което било голямо постижение на екипа, работил по него.
Младата дама, представителка на държавата, обясни на публиката и водещите, че става дума за бранд стратегия, която трябва да се следва. Всъщност ефекта от логото и новата бранд стратегия щели да се усетят най-рано след 5-10 или 15 години. Затова стратегията стъпвала на много сериозни проучвания.
Малък коментар: Драги читатели, както се убеждавате сами, всички критики към шареното лого на България са непрофесионални, гадни, злобни и завистливи. Хората на професора са свършили чудесна работа за мизерните 1 300 000 лева и трябва да им бъдем благодарни. Сигурно са прави. Ами тогава да им благодарим и да им пожелаем другият път да не правят такива благородни жестове на неблагодарните българи, а да вдигнат цената според професионализма си.