Московски отрече, че компанията на Миролюб Столарски е избрана, защото превозвачът е близък до ГЕРБ. 9 млн. лв. трябвало да бъдат вложени в гарата.
Концесията на пристанището в Бургас Запад и жп гара Пловдив е полезна, защото държавата няма възможност да инвестира, за разлика от частните инвеститори, заяви по БТВ транспортният министър в оставка Ивайло Московски.
Концесията мина на последното и предпоследното заседание на правителството мина, но процедурите са отворени още от юли миналата година, подчерта той във връзка с обвиненията на Сергей Станишев.
Ако иска, опозицията може да спре приватизацията на БДЖ, но това е единственият начин да се удовлетворят кредиторите, заяви още той. Общите загуби бяха намалени със 100 млн. лв., от 820 млн. лв. на около 730 млн., на практика дружеството е в технически фалит, още когато дойдохме на власт, каза Московски и осведоми, че наскоро имало среща с кредиторите и от тях зависи докога ще функционира БДЖ. Ако се спре раздържавяването, може да си вземат влаковете и край, отсече министърът.
Заварихме оперативна програма „Транспорт" с 11% договорени средства и 1% разплатени, а в момента договорите са на 100%, а разплатените са около половината пари. 400 км жп линии се строят за скоростните влакове. Парите отивали и за столичното метро и пристанищна инфраструктура.
Не е решено дали ще водя листа, но ако бъда поканен ще се включа, каза още Московски, според когото на изборите щял да надделее разумът и хората щели да преценяват според направеното. Не бих казал, че има смут в редиците на ГЕРБ и там трябва да има процеси, които да дадат по-различна посока на хората в партията, има доста хора, които разочароваха обществото, призна той.