Приватизацията на “Товарни превози” на БДЖ е единствената реална алтернатива, защото, ако тя не се случи, кредиторите ще фалират дружеството. Задълженията са огромни и трудно могат да бъдат изплатени. При ясни критерии и правила частният бизнес винаги е по-добър от държавата.
Това коментира бившият министър на транспорта и информационинте технологии Ивайло Московски в студиото на TV7.
Трябваше да се фалира БДЖ и да се създаде ново дружество от държавата, смята Московски.
Протестиращите трябваше да излязат преди време, когато БДЖ е трупала дългове, смята Ивайло Московски. Сега те са 840 милиона лева, ако се спре приватизацията, държавата ще трябва да извади тези пари от бюджета.
Но това е трудно, тъй като става дума за пряка държавна помощ и трябва нотификация от Брюксел. По времето на моето управление на министерството сме намалили загубата на дружеството със 120 милиона лева, каза ексминистърът.
Ако имаме електронно управление ,съмненията за корупция ще намалеят гарантирано, смята още Московски. Не ни достигнаха пари, за да направим още проекти, както този с електронните листовки за изпит за водачи на МПС.