Състоянието на железниците е под всякаква критика, Но няма кредитор, който да обяви във фалит дружество, освен ако то не е във фаза, в която вече наистина не може да съществува повече, каза министърът.
Аз се събуждам и си лягам с темата железници, съобщи по БНТ министърът на транспорта в служебното правителство Кристиан Кръстев.
До няколко дни щяло да стане ясно какво ще се предприеме в сектора, за да се подобри състоянието му. Което и да е действие ще бъде наблюдавано от цялото общество чрез медиите, затова оздравяването трябва да бъде рязко и сигурно. Мерките ще бъдат много отговорни и всяка една стъпка трябва да бъде добре премислена. Няма доверие у хората, затова трябва да направим ясна и точна крачка и да обявим какво предстои в железниците, поясни Кръстев.
След доста усилена комуникация между нас и кредиторите успяхме да организираме среща с трите най-големи кредитори на БДЖ и на нея се разбрахме по всички основни въпроси относно дружеството. Обещано им беше да имат ежедневен достъп до информация за състоянието на дружеството. Не е вярно, че румънският кандидат-купувач се е отказал от дружеството. Информацията е потвърдена от Агенцията по приватизация, информира Кръстев.
Развитието на железопътната инфраструктура не е само за благото на БДЖ. По същия начин, по който строим магистрали, така трябва да строим и железопътна мрежа, така че реновирането е задължително. Търси се все по-ефективен начин за намаляване на въглеродните емисии, а жп е най-екологичният транспорт.
Цял свят върви към електронни услуги. Не знам какъв пазарен дял ще запазят пощите, но либерализирането на пазара е добро нещо, те могат да бъдат натоварени с повече услуги, затова бих се постарал да възвърна името на Български пощи, добави още министърът.