Пореден скандал при организирането и провеждането на изпити за кандидат шофьори в гр. София. Уведомен е министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
БЪЛГАРСКИ АВТОМОБИЛЕН СЪЮЗ
Във връзка с достигнали до нас сигнали за използване на корупционни практики от страна на ръководството на ОО “КД-ДАИ” София сигнализирахме Министъра на транспорта,
информационните технологии и съобщенията за назначаване на лица на ключови длъжности отстранени от системата за уреждане на изпити.
1. Кой назначи на ръководен пост отстранен за корупция служител ???
2. Как Началника на ОО “КД-ДАИ” София не знае за неговото минало ???
Г-н Бойко Нинов е лицето хванато и отстранено от длъжноста инспектор в ОО “КД-ДАИ” София за уреждане на изпити на закъсали кандидати за шофьори.
Въпреки това с идването на г-н Ивайло Манолов като Началник на ОО “КД ДАИ” София, г-н Бойко Нинов се връща на бял кон в системата на ОО “КД ДАИ” София но вече като
Началник на всички изпитващи инспектори и дясна ръка на г-н Манолов !?
Какво ли е “направил” г-н Бойко Нинов и за кого за да “заслужи” подобна амнистия и такъв отговорен пост в структурата на ОО “КД ДАИ” София.
След назначаването му отново в системата г-н Бойко Нинов се превръща в действителния началник на ОО “КД ДАИ” София, като поставя под тотален натиск всички подчинени му
инспектори и разработва схема за тормоз над учебните центрове обучаващи водачи на МПС.
Като примери ще дадем следните:
1. Жребият – или кой инспектор къде ще отиде на изпит – теоретичен или практически е театъра с който започва всеки работен ден в ОО “КД ДАИ” София........
Тегленето на жребии за изпит по теория е добре аранжирана постановка, в която участва точен брой инспектори /при една комисия по теория участва само един изпитващ от възможни 18 инспектори/, чието единствено име се съдържа в кутията за „теглене” на жребии .
Наблюдава се и един изключително интересен факт, а именно учебни центрове с изключително слаби показатели на теоретичните изпити, всъщност се оказват сред първите по успеваемост на практически изпити, когато изпитващи
инспектори са точно определени лица, които винаги се изтеглят, при определяне на жребий на уж приложен случаен принцип.
2. Също така, при провеждане на инструктажите преди практическия изпит, за курсисти на учебни центрове които не са в схемата въведена от г-н Бойко Нинов като първа
стъпка е сплашването на курсистите преди изпит чрез демонстриране на изключително непрофесионално отношение, което излиза извън всякакви рамки на
етични правила, с отправяне на явни заплахи, подигравки, както и отричане на придобитите знания.
3. Често практикуваните начини за късане на практическия изпит, които с оглед техния характер, остават незабележими за камерата са например изпитващия да натиска спирачката или съединителя, с цел да притесни и обърка курсиста.....
4. Прехвърлянето на курсисти завършили обучението си в учебен център и желаещи да положат изпитите си в „подходящ“ учебен център ...... като същото по действащите
наредби е невъзможно....... но вече сме насъбрали повече от 30 случая на подобно съдействие от страна на ОО „ КД – ДАИ“ - София.
5. Учебните центрове, които не участват в така добре разработената схема за определяне на „сполучливия жребий”, се подлагат на системен административен
тормоз, чрез внезапни, нерегламентирани и неоснователни проверки на цялата им документация – без надлежна заповед и определен срок за подготовка на исканите
документи.
С УВАЖЕНИЕ,
БОРИС ГАВРИЛОВ
Председател на ОС на БАС