Мерки срещу фиктивното лечение на пациенти в реанимацията предлага министърът на здравеопазването проф. Николай Петров. Идеята е отделенията, хванати в злоупотреби, да не получават пари за реално свършената работа през текущия месец.
В момента се готвят промени в нормативната уредба, свързани с интензивното лечение, критериите, на които трябва да отговарят клиниките и отделенията, в които се извършват. Ще бъде ясно определено кой пациент се нуждае от интензивна помощ.
Това каза министърът на здравеопазването проф. д-р Николай Петров на пресконференция за отбелязването на Европейския ден на пациента.
Критериите обаче няма да бъдат драстично повишавани, така че по- малките болници да могат да отговорят на тях. „Ако правилно се разходват средствата, ние сме направили доста разчети с д-р Цеков, те не само, че ще стигнат като сума, а ще доведат до покачване на цената на ден интензивно лечение и процедура почти двойно”, обясни здравният министър.
Необходима е по-добра рекламна кампания за даряването на стволови клетки, коментира пред журналисти министърът на здравеопазването. Д-р Николай Петров заяви, че е имал среща с националния консултант.
"Действително, това е една несложна процедура, която донякъде плаши хората. Необходима е една по-добра рекламна кампания. При едно обикновено кръводаряване, могат да се направят изследвания и да се установят потенциални донори на стволови клетки. Има много хора, които поради липса на съвместимост, трябва да търсят в чужбина”, каза той.
Относно лекарствата министърът на здравеопазването каза, че не бива да се допуска повишаване на цените им, с изваждане на Гърция от референтния списък и с вкарване на Белгия, каквото е предложението на Обществения съвет.
Министърът обеща, че докато е на този пост, няма да има решения, които да са взети на тъмно. „Утре следобед ми предстои среща с протестиращи, на която ще обсъждаме важни въпроси. Опитваме се да ги държим в течение на всичко, което се случва”, каза проф. д-р Николай Петров и изтъкна, че негово предимство е, че добре познава системата и има много добра комуникация с пациентските организация.