Заемът от Световната банка е един от възможните варианти за осигуряване на средства за нуждите на БДЖ, но той е пряко свързан с приватизацията на "Товарни превози", каза пред БТА министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията в служебния кабинет Кристиан Кръстев.
Той направи уговорката, че не е почитател на идеята да се приватизира "БДЖ - Товарни превози" на всяка цена. Ако има сделка, тя трябва да е на адекватна пазарна цена, която да покрие част от дълговете на дружеството, посочи министър Кръстев.
Според него за по-доброто усвояване на парите по Оперативна програма "Транспорт" трябва по-добра организация, която да не допуска забавяне изпълнението на вече сключените договори. Отчетените по програмата резултати, с договорени средства около 3,75 млрд. лв, министърът определи като обнадеждаващи.
По негово мнение в момента българските летища не са особено атрактивни за отдаване на концесия, защото са стари и прилежащата им инфраструктура е в лошо състояние. Министър Кръстев отхвърля варианта за евентуално преместване на Летище София с аргумента, че това ще коства огромни инвестиции и ще създаде транспортни затруднения, както и нови проблеми с околната среда.