
Над 90% от яйцата, които се предлагат в търговската мрежа у нас не отговарят на изискванията на Европейския съюз, а родните потребители не се информират за качествата им.
Всяко яйце, което се предлага на пазара според наредба 1 на ЕС трябва да има върху черупката си код на производителя, състоящ се от 6 цифри и 2 букви. Кодът носи пълната информация за това от кого и при какви условия е произвел яйцето. Дади Енарсон, която е ръководител на програми в българския офис на фондация "Четири лапи" заяви, че проучване на пазара в големите търговски вериги е показало, че над 90% от яйцата, които се предлагат на пазара, не отговарят на българското законодателство, което е съобразено с изискванията на целия Европейски съюз. Кодът на производителя трябва да започва с цифра - от 0 до 3, посочваща метода на отглеждане на кокошките - носачки, инициали BG, кодът на областта, в която е регистриран производителя - от 01 до 28, и трицифрен пореден номер на производителя при вписването му в регионалните ветеринаромедицински служби. Особено важна е цифрата, посочваща метода на отглеждане на кокошките - носачки: 3 посочва отглеждане в батерийни клетки, 2- подово отглеждане на кокошките в затворени постройки и 1 - свободно отглеждане на открито, а 0 посочва ограничено производство. Методът на отглеждане на кокошките - носачки трябва да е отбелязан и върху опаковката на яйцата. Специалистисъветват потребителите да се купуват само яйца ограничено производство или яйца от кокошки, отглеждани на открито. Така, освен, че са сигурни в качеството на закупената стока, хората допринасят и за подобряването на условията при които се отглеждат кокошките - носачки. Frognews.bg