БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ


Правим пътя София – Калотина, сърбите ни изпреварват

3 20351 30.04.2013
Правим пътя София – Калотина, сърбите ни изпреварват
Сръбската част е пред завършване

Висшият експертен екологичен съвет одобри доклад за въздействие върху околната среда на модернизацията на пътя „Калотина – Софийски оловръстен път” с възложител Агенция „Пътна инфраструктура”.


Заседанието на ВЕЕС беше новия му председател Бойко Малинов, директор на дирекция „Превантивна дейност” в МОСВ, в работата на експертия съвет от неправителствения сектор участваха фондациите и сдруженията на Коалиция за устойчиво развитие, представлявани от Дончо Иванов, председател на ГС „Хармония”.

Инвестиционното предложение предвижда модернизация на съществуващото трасе на Път І-8, който е в експлоатация от десетки години, с осигуряване на модифициран габарит и геометрични елементи за проектна скорост 100 км/ч и 110 км/ч. Обектът е включен в списъка с индикативни проекти за финансиране по Оперативна програма “Транспорт” 2007-2013 г. Основни технически параметри на пътното платно са:

За у-к „Калотина – Драгоман” от км 1+000 до км 15+500 проектна скорост от 100 км/ч и четирилентов габарит с ленти за принудително спиране;

За у-к „Драгоман – Софийски околовръстен път” от км 15+500 до км 48+270  проектна скорост от 110 км/ч и четирилентов габарит с ленти за принудително спиране.

Всички пресичания на пътища от републиканската пътна мрежа, общински, селскостопански и други са решени на две нива. За обслужване на селскостопанските имоти са предвидени подлези и надлези, съобразени със земеразделянето.

За всички предложени варианти на трасе:

- при високи насипи, там където е възможно, е предвидено направа на армонасипи, с цел намаляване на отчужденията и земните работи;

- в участъците с дълбоки изкопи е предвидено укрепване с анкери;

- в участъците преминаващи в близост до населени места където е необходимо са предвидени шумозаглушитени стени;

- в средната разделителна ивица е предвидена двустранно единична предпазна ограда;

- в местата на високите насипи, както и в участъците в изкоп с окоп е предвидена единична предпазна ограда съгласно БДС EN 1371;

- за вход и изход от път I-8 са предвидени ускорителни и забавителни шлюзове;

- за съществуващите крайпътни обекти са предвидени връзки вход и изход в и от Път I-8.

Всички варианти са съобразени с предоставения от ДП ”Национална компания железопътна инфраструктура” идеен проект за реконструкция на жп. линията София - Калотина. Надлъжният наклон в участъците с виадукти максимално е 4.5 % с оглед сигурността на движението. Начало на варианта е км 1+000, който представлява излизане от зоната на ГКПП ”Калотина”. Краят на обекта по червен вариант е на км 48+322.05 и се намира на около 100 м след отклонението на пътя за гр. Банкя (начало на пътен възел “Сливница”, който е част от техническия проект за Западна дъга на СОП).

 

Междувременно в Сърбия работят усилено по завършване на магистралната отсечка Ниш – Димитровград – Калотина. Строителството е в много напреднала фаза, видя екип на Фрог нюз. Строителите на модерното трасе гарантират, че пътят ще бъде пуснат в експлоатация до край на юли 2013 г. Така сръбската част на магистралата Ниш – София ще е готова още това лято. Кога ще сме готови ние – не е ясно.

Правим пътя София – Калотина, сърбите ни изпреварват

 

Висшият експертен екологичен съвет одобри доклад за въздействие върху околната среда на модернизацията на пътя „Калотина – Софийски оловръстен път” с възложител Агенция „Пътна инфраструктура”. Заседанието на ВЕЕС беше новия му председател Бойко Малинов, директор на дирекция „Превантивна дейност” в МОСВ, в работата на експертия съвет от неправителствения сектор участваха фондациите и сдруженията на Коалиция за устойчиво развитие, представлявани от Дончо Иванов, председател на ГС „Хармония”.

Инвестиционното предложение предвижда модернизация на съществуващото трасе на Път І-8, който е в експлоатация от десетки години, с осигуряване на модифициран габарит и геометрични елементи за проектна скорост 100 км/ч и 110 км/ч. Обектът е включен в списъка с индикативни проекти за финансиране по Оперативна програма “Транспорт” 2007-2013 г. Основни технически параметри на пътното платно са:

За у-к „Калотина – Драгоман” от км 1+000 до км 15+500 проектна скорост от 100 км/ч и четирилентов габарит с ленти за принудително спиране;

За у-к „Драгоман – Софийски околовръстен път” от км 15+500 до км 48+270  проектна скорост от 110 км/ч и четирилентов габарит с ленти за принудително спиране.

Всички пресичания на пътища от републиканската пътна мрежа, общински, селскостопански и други са решени на две нива. За обслужване на селскостопанските имоти са предвидени подлези и надлези, съобразени със земеразделянето.

За всички предложени варианти на трасе:

- при високи насипи, там където е възможно, е предвидено направа на армонасипи, с цел намаляване на отчужденията и земните работи;

- в участъците с дълбоки изкопи е предвидено укрепване с анкери;

- в участъците преминаващи в близост до населени места където е необходимо са предвидени шумозаглушитени стени;

- в средната разделителна ивица е предвидена двустранно единична предпазна ограда;

- в местата на високите насипи, както и в участъците в изкоп с окоп е предвидена единична предпазна ограда съгласно БДС EN 1371;

- за вход и изход от път I-8 са предвидени ускорителни и забавителни шлюзове;

- за съществуващите крайпътни обекти са предвидени връзки вход и изход в и от Път I-8.

Всички варианти са съобразени с предоставения от ДП ”Национална компания железопътна инфраструктура” идеен проект за реконструкция на жп. линията София - Калотина. Надлъжният наклон в участъците с виадукти максимално е 4.5 % с оглед сигурността на движението. Начало на варианта е км 1+000, който представлява излизане от зоната на ГКПП ”Калотина”. Краят на обекта по червен вариант е на км 48+322.05 и се намира на около 100 м след отклонението на пътя за гр. Банкя (начало на пътен възел “Сливница”, който е част от техническия проект за Западна дъга на СОП).

 

Междувременно в Сърбия работят усилено по завършване на магистралната отсечка Ниш – Димитровград – Калотина. Строителството е в много напреднала фаза, видя екип на Фрог нюз. Строителите на модерното трасе гарантират, че пътят ще бъде пуснат в експлоатация до краs на август 2013 г. Така сръбската част на магистралата Ниш – София ще е готова още това лято. Кога ще сме готови ние – не е ясно.


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама