Животновъди предупредиха за търговски трикове, с които дълбоко замразено вносно агнешко месо се предлага в магазините за прясно, като се маринова и овкусява с подправки.
Председателят на Националната асоциация на животновъдите Бойко Синапов в интервю за Дарик подчерта, че въпреки обещанията на Агенцията по безопасност на храните на щандовете така и няма информация за произхода на агнешкото и това заблуждава клиентите в избора им.
От Българската агенция по безопасност на храните съобщиха, че нямат информация старо месо да се маринова и да се продава отново на щандовете. При проверки в търговската мрежа инспекторите сверявали и сроковете на годност на маринованите и овкусените меса.
Бойко Синапов се надява за следващия Великден вече да е в сила и наредбата, която да позволи на фермите чрез собствени пунктове за клане или мобилни кланици да продават директно и на място собствената си продукция от месо.
Така според него ще отпадне и голямата надценка, която реално клиентите плащат сега на прекупвачи и търговци.
"От бранша бяхме отправили искане до агенцията по храните за разграничаване на агнешкото - българско и вносно, но това не го наблюдаваме в магазинната мрежа. Отново се декларира и вносните меса се продават за български. Или поне потребителят не може да разграничи българското от вносното. Аз смея най-отговорно да заявя, че българското месо си остава с най-добрите вкусови качества. Това го знае цяла Европа и цял свят. За да можем да ориентираме българския потребител в така създалата се вече ситуация, месото, което е прясно заклано, трябва да бъде розово и свежо", каза Синапов.