
Филмът на Джон
Фавро може да оглави класациите в САШ още през първата седмица, актьорът Робърт
Дауни се превъплащава в ролята на Железния човек във високобюджетната
американска продукция.
Филмът е заснет по
комикса на легендарния Марвел, но така и не е екранизиран в продължение на
половин век, като тук не броим един не особено сполучлив опит за телевизионен
сериал през 1966 година. Към историята посяга и самия Куентин Тарантино през
1990 година, но поради една или друга причина неговият проект не се
осъществява. Но това едва ли е смутило не особено известния в света на голямото
кино режисьор Джон Фавро, който успява да убеди продуцентите да вложат тлъста
сума в историята за Железния човек и опитите му да пребори световното зло.
Филмът е по своему интересен, макар в определени моменти човек се чуди как е
възможно талибаните, живеещи при примитивни условия в пещерите на Афганистан се
сдобиват с ядрени технологии, при положение, че са изолирани от останалия свят.
След редица перипетии героят на Робърт Дауни се оказва в плен на самите
талибани и парадоксално – местен талибан лекар му присажда електромагнит в
гърдите и така му спасява живота след смъртоносно раняване. Филмът „Железният
човек” е пародиен. И това донякъде го прави лесно смилаем както за по-
невръстните зрители, така и за тези, които са на малко по- сериозна възраст.
При първоначалните кастинги ролята на Робърт Дауни е имало възможност да бъде
дадена или на Том Круз, или на Никълъс Кейдж, но в крайна сметка продуцентите
решават, че Том Круз е прекалено закоравял като образ, а пък Никълъс Кейдж
е прекалено „психо” тип. В лентата
участват още Гуинет Полтроу, Смюъл Л. Джексън и Терънс Хауърд. „Железният
човек” е подобен на „Човекът паяк” и „Хелбой”, така че, се очаква продукцията
да събере достатъчно печалба и публика, дори и понякога изпълнението на Дауни
да наподобява на някои роли на Силевестър Сталоун, но и в днешното кино
комиксите са една от възможностите за сюжет на произведения на седмото
изкуство, особено когато става дума за Холивуд. Александър Иванов