Цялата работа с полетите е на политическа основа. Няма как да изчезнат документи за полети.
Това коментира пред бТВ бившият шеф на „Авиоотряд 28" Цвятко Луканов. Той изрази мнение, че колкото повече летят пилотите на отряда, толкова е по-добре. Нормалният нальот на един пилот се приема, че е между 500 и 600 часа годишно. За съжаление той не може да се постигне в отряда, защото се лети малко и това е заради особения статут на отряда, каза бившият шеф.
Луканов коментира и тезите на „Атака", че с въздухоплавателните средства на отряда са изнасяни куфарчета с пари в чужбина.
20 години съм работил в отряда. Струва ми се малко невероятно. Поне последните 10 години контролът над багажа на пътниците е много строг. Може да не се проверява единствено багажът на премиера и президента. Той се качва от служителите на НСО.
Целият друг останал багаж минава през рентгени, посочи той.
Луканов бе категоричен, че няма как да изчезнат документи за полети. Убеден съм, че в „Авиоотряд 28" абсолютно всички заявки са там. Има си специално деловодство. Не може да не се пази документация, защото всеки един полет струва много пари. Отрядът е на бюджет. При една евентуална ревизия трябва да се каже къде са отишли парите. Ако няма документи - кой е наредил полета, как е изпълнен той. Ако няма оправдаващи полета документи, това означава, че директорът на отряда трябва да си бръкне в джоба и да плати дадения полет, разясни Цвятко Луканов.