Звената за обслужване на гражданите в държавните и общинските администрации ще работят два часа повече, ако след края на работното им време има още клиенти.
Това предвиждат промени в Наредбата за административното обслужване. Измененията трябва да влязат в сила от края на този месец, съобщи министърът на държавната администрация Николай Василев.
Поправките в наредбата предвиждат дължината на работното време в звената за административно обслужване да не е по-малко от 8 часа. „Приемното време на администрацията може да не съвпада с работното", уточни Василев. „Така например, гражданите могат да бъдат обслужвани от 12 до 20 часа, ако това е по-удобно за тях", обясни той.
„Ако в края на работното време в звената има опашка, а гражданите са влезли преди края на приемното време, административните служители са длъжни да обслужат клиентите, след като удължат работния си ден, но с не-повече от 2 часа", поясни още министърът. Според него тези промени ще допринесат администрацията да стане по-организирана, а опашките пред гишетата да намалеят.
Николай Василев е убеден, че след като в други държави са ползвали този метод, значи и в България той ще работи. Според него е важно държавната администрация да прилича повече на частния сектор и да се нагажда според нуждите на клиентите си, а не обратното - те към нейното работно време.
Frognews.bg