Близо 3 млн. лв. са похарчили от Коалиция за България за изборите на 12 май. На ГЕРБ изборите са излезнали с близо 1 млн. лв. по-малко от БСП, а ДПС е рекордьор с 3,9 млн. лева.
2 910 089,38 лева е общият размер на извършените от Коалиция за България разходи за предизборната кампания за парламентарните избори на 12 май.
Общият размер на финансирането на предизборната кампания на Коалиция за България е 3 230 749,94 лева. Набраните средства за финансиране на предизборната кампания са 3 019 475,24 лева.
Това става ясно от отчета на Коалиция за България за приходите, разходите и поетите задължения за плащане във връзка с предизборната кампания за изборите за народни представители на 12 май 2013 г., представен на Сметната палата.
Собствените средства на политическите партии, участващи в коалицията, са 2 865 613,72 лева. Размерът на получените дарения е 77 885 лева. Средствата на кандидати, издигнати от коалицията, са 75 976,52 лева. Направените разходи от за материали в това число, канцеларски материали, гориво и други са на стойност 178 816,79 лева.
Разходите за външни услуги, които включват медийни услуги, социологически проучвания, консултантски услуги, разходи за флайери, диплянки, брошури и други, както и разходи за масови прояви, наеми за помещения и други са на стойност 2 630 655,73 лева. Разходите за командировки и други са на стойност 53 509,58 лева. Общият размер на поетите задължения за получени стоки и услуги за предизборната кампания, неразплатени към датата на съставяне на отчета (10 юни 2013 г.) е на стойност 320 660,56 лева.
Разходите на ГЕРБ по кампанията пък са близо с милион по-малко - 1 956 867,85 лева, се разбра от отчета им пред Сметната палата.
Собствените средства на доскоро управлявалата партия ГЕРБ, получени от държавна субсидия, са 1 956 867,85 лева. На същата стойност са и извършените разходи по време на предизборната кампания. Разходите за материали в това число, канцеларски материали, гориво и други са на стойност 19 859,73 лева. Разходите за външни услуги, които включват медийни услуги, социологически проучвания, консултантски услуги, разходи за флайери, диплянки, брошури и други, както и разходи за масови прояви, наеми за помещения и други са на стойност 1 844 169,47 лева. Разходите за командировки и други са на стойност 51 277,27 лева.
Движението за права и свободи (ДПС) има най-скъпата предизборна кампания, което е похарчило 3,9 млн. лева за кампанията си. За сравнение "Глас народен" на Светльо Витков имала 14 500 лева.
Четвъртата партия, влязла в парламента - "Атака", е направила кампания за 584 000 лева.
Доста по-скъпи са кампаниите на Коалицията между ДСБ и Българския демократически форум - 2,1 млн. лева, като по-голямата част от тях отново са обявени като "собствени средства".
Партията на Меглена Кунева е направила кампания за 1,2 млн. лева.
Половин милион лева е струвала кампанията на Ред, законност и справедливост.
ЛИДЕР са дали 950 000 лева за предсрочните избори.
Кампанията на "Зелените" е струвала 30 900 лева.