Образователният министър иска въвеждане на оценка за ученическото поведение и е категоричен, че ново отлагане на матурите е невъзможно.
От една година се правят опити за въвеждане на система за външно оценяване на учениците. Смисълът й се състои в това те да не бъдат оценявани само от учителите си, а и от външни оценители, за да се получи наистина обективна оценка, обяви по БТВ Даниел Вълчев, министър на образованието и науката. Този вид оценяване е практика в редица учебни заведения в Европа и може да покаже до каква степен е усвоен предвиденият в плана учебен материал.
От миналата година функционирал и въведен електронен регистър на всички дипломи, т.е., когато един зрелостник получи дипломата си, тя се сканира и се вкарва в този регистър. Данните от регистъра показват, че успехът от дипломите е висок, което за министър Вълчев били нереални оценки, изкуствено завишени. Оценките от матурите не зависели само от знанията на учениците, но и от сложността на задачите. Вълчев смята, че резултатите от пробните матури не са реални, защото учениците не са настроени като за същински сериозен изпит. Той обаче беше категоричен, че ново отлагане на матурите не е възможно. С помощта на новия Закон за образованието окончателно и ясно ще се определят правата и задълженията на учител и ученик. Министърът не пропусна да напомни, че не друг, а учителят е господарят на класната стая, затова, когато има нарушение от негова страна, ще има варианти за реакция от страна на потърпевшите. Вълчев изрази мнение, че би било добре да се въведе оценка за поведението на учениците, което ще има характер по-скоро наморално оценяване, но би имала и възпиращ и възпитателен ефект.