Tова е третото представителство на сдружението след Франкфурт и Пекин. Парфюм "Българска роза" е хит в магазините на ZARA.
Първият български туристически информационен център в Испания беше
открит от г-жа Соня Колтуклиева, главен секретар Съюза на инвеститорите
в туризма на ул. "Passeo de la Habana" 87 в центъра на испанската
столица по случай Седмицата на Европа в Мадрид. Това е единственото
място в Испания и Португалия, където може да се получи туристическа
информация за нашата страна, да се направят резервации за почивки и
екскурзии до България. Ръководител на центъра е г-н Душко Бакалов. Той
работи от 23 години в Мадрид, започнал е като station manager на
авиокомпания „Балкан". Г-н Бакалов е генерален мениджър на Bulgaria Air
за Испания и Португалия, собственик е на туристическата компания
BALIBER Viajes и работи в партньорство с Българската асоциация на
туристическите агенции (БАТА).
Според г-жа Соня Колтуклиева
необосновано се подценява испанския пазар с предположението, че
туристите от страна с толкова известни морски курорти едва ли биха
проявили интерес към черноморското крайбрежие. След германците,
испанците са най-пътуващата нация в света, те търсят разнообразие,
изкушени са да открият нещо ново и различно, но са хора с горещ
темперамент и могат да бъдат привлечени с уникални за България
атракции. "Чудя се защо никoй не използва за рекламиране и PR на
България огромната популярност на Христо Стоичков и Любослав Пенев.
Покрай тях испанците са любопитни да научат повече за нашата страна.
Съществува неоползотворен потенциал за пътувания към България сред
бизнес общността. Испания преживява рецесия, инвестиционната активност
спада и свободните капитали търсят нови предизвикателства. България
предизвиква симпатии като новоприета членка на Европейския съюз и
държава с политическа и икономическа стабилност. Бях приятно изненадана
да науча, че истински бум в най-известната испанска търговска марка -
магазините ZARA, предизвикват парфюм, тоалетна вода и ароматни свещи с
името Rosa Bulgara. За жалост никoй от България не се възползва от този
PR, сервиран ни на тепсия. В магазините на ZARA на Gran Via и навсякъде
из Мадрид опашките не престават нито в делник, нито в празник. Къде сме
ние?! Tака мина и замина преди 5 години шумотевицата около първия
парфюм на Стела Mакартни, дъщерята на сър Пол Макартни, която използва
за основа българско розово масло. Понякога не трябват никакви пари, а
просто да се възползваме от ситуацията, за да рекламираме България по
света", казва г-жа Колтуклиева.
Туристическият информационен център на СИТ ще предлага на испанския
пазар ваканции и екскурзии до България. Офертите за лято `2008 ще бъдат
с 200 евро по-евтини, отколкото обявяват испанските туроператори. За
българските туристи ще се предлагат изключително атрактивни оферти за
Испания и Португалия - например: 170 евро за 1 седмица със самолет в 4
звезден хотел в Лисабон, Португалия.
Съюзът на инвеститорите в туризма и г-н Душко Бакалов имат амбицията да превърнат www.oficinadeturismobulgaro.org в най-силния on-line туроператор за резервации от България за Испания и от Испания и Португалия за България.
В перспективите на центъра се включва и идеята за откриването на
low-coast полети от Испания до летищата в Пловдив и Русе веднага щом
бъде отменена предпазната клауза за българските частни авиокомпании,
наложена от ЕК. Това вероятно ще стане ясно през октомври, след
одиторския доклад. Авиокомпанията Business Air на председателя на СИТ
г-н Ветко Арабаджиев ще извършва полети за богати испански и
португалски туристи до нашата страна.
Туристическият информационен център на Съюза на инвеститорите в Мадрид
разполага с 3 офиса в испанската столица и околностите й. Централният
офис се намира в сградата на българо-испанския център, който разполага
със зали и учебен център на 400 кв.м.. На 9 май центърът отбеляза
първата годишнина от създаването си. В Испания легално пребивават 200
000 българи, 35 000 от тях живеят в Мадрид.
Офисът в Мадрид е третият туристически информационен център на СИТ след
Франкфурт на Майн и Пекин, които започнаха работа през октомври
миналата година. Както е известно, България няма нито едно туристическо
представителство където и да било по света. Съюзът на инвеститорите в
туризма е единствената българска организация, която поддържа
туристически офиси в чужбина. Frognews.bg