Климатът е виновен за малката алкохолна издръжливост на британците, които почиват в Слънчев бряг, заяви консулът на Великобритания Джон О‘Шонеси на среща с представители на хотелиерския бизнес в Слънчев бряг.
О‘Шонеси запозна присъстващите с лятната кампания "Ваканционен махмурлук", която стартира британското посолство, съобщава 24часа.
„Стремим се да достигнем до туристи между 16 и 30 години, каза консулът. - В постерите се съдържа полезна информация за това как да се реагира, за да не се допусне инцидент. Туристът да бъде внимателен, когато е на балкона в хотела си - безразсъдното държание може да му коства живота".
"Пий и не прекалявай! А при спешен случай, звъни на 112!" - с този надпис на подложки за чаши британското консулство пък предупреждава поданиците си, че забавленията трябва да са с мярка.
За една година 24 англичани са намерили смъртта си в България. В това число са и туристи, починали по естествен път.
На срещата хотелиерът Веселин Налбантов призова да бъдат проверени туроператорските фирми, които водят в България гости за алкохолен туризъм. Става въпрос за оператори от Скандинавието, Германия.
„Eвтиният алкохол, който се продава в супермаркетите в Слънчев бряг е една от основните причини за нещастните инциденти с млади туристи в курорта. Това се случва в хотели, които приемат младежи, избрали България заради достъпният алкохол", каза Елена Иванова, председател на Управителния съвет на Съюза на собствениците. Иванова посочи, че ол инклузив-базите по-рядко отчитат инциденти с пияни летовници.
„Не виждаме вариант, в който да изгоним супермаркетите от централната в западната зона, където е по-спокойно и почиват предимно възрастни туристи и семейства с деца", коментира Иванова.
На срещата бе отчетено, че постепенно нещата по морето започват да се променят. Така например тази година баркроуловете били ситуирани само в заведенията, няма ги нелицеприятните гледки от голи и пияни туристи по алеите, а пък и туроператорите сключвали договори за повече културни събития.