Магистрала „Хемус” трябва да бъде готова до 2018 година, информира регионалният министър Десислава Терзиева, но направи уговорката, че това зависи от източниците на финансиране.
По време на конференция "Добрите практики при изграждането на АМ "Тракия" - лотове 2, 3 и 4" министърът отбеляза, че първият участък на аутобана трябва да започне от 2014 година. „Това ще е участъкът от Ябланица някъде до Ловеч, като в момента там се правят едни предпроектни проучвания”, отбеляза Терзиева. По отношение на магистрала „Тракия” тя обясни, че комисия към Агенция „Пътна инфраструктура” следи за всички пътища в гаранция. „Ако има допуснати нарушения или качеството не е изпълнено правилно, ще бъдат предприети мерки. Аз лично контролирам тази комисия и изчаквам да видя какви предложения ще направят колегите оттам”, увери Десислава Терзиева.
Тя информира още, че над 10 000 души са участвали в реализацията на проекта за "Тракия". Към обобщената информация Терзиева прибави и близо 500 строителни машини и 660 тежкотоварни автомобили, осъществили аутобана след 40 години. Финансирането по проекта възлиза на близо 514 млн. лева по оперативна програма "Транспорт".
Сред бъдещите предизвикателства министърът открои доизграждането на магистралите "Струма", "Марица" и "Хемус" и строителството на скоростния път Видин - Благоевград.
До края на тази година трябва да бъдат усвоени още 36 млн. лева по програма "Транспорт", отбеляза от своя страна зам.-министърът на транспорта Петър Киров. За да се достигне 100% усвояемост по тази програма, „след две години и половина, нашата цел са 1,960 млрд. лева”. Според Киров тази цел е постижима цел, но не трябва да има забавяне по проектите, защото се навлиза в етап, в който всяко закъснение може да застраши усвояването на европарите.
Киров посочи, че е необходимо да има балансирано развитие на транспортната инфраструктура и затова в следващия програмен период ще се съсредоточат усилия и в развитието на жп инфраструктура. През този период основната цел ще е завършване на направленията към границите със Сърбия, Турция и Гърция, както и на завършване на модернизацията на жп линията Пловдив - Бургас. По думите на заместник-министъра това означава, че през 2020 г. страна би трябвало да има поне 650 километра от жп линии за скорост от 160 километра в час.