Професионалното ориентиране да започне още от 4–5 клас, смята образователната шефка. Делегираните бюджети остават, но в много по-оптимална форма.
Въвеждането на професионално обучение в горните класове, при което учениците през половината ден да учат, а през другата да работят е за по-тясно сътрудничество с бизнеса. Така учениците ще могат веднага да се реализират на пазара на труда, обясни по БНР министърът на образованието и науката Анелия Клисарова. Според нея професиите не трябва да се разделят на привлекателни и непривлекателни, защото обществото има нужда и от шлосери, стругари и заварчици. Идеята на министерството е професионалното ориентиране да започне още от 4–5 клас, така че на учениците да могат да бъдат показани възможностите на различните професии, добави тя.
Само 3 % от учителите са под 30 години. Обмислят се мерки за мотивиране на младите хора. Правителството ще осигури средства за училищата, които имат проблем със сметките за ток и парно, най-вече в малките населени места, изреди Клисарова.
Идеята директорите на училищата да имат мандат се объждала, както и продължителността му - четири или пет години. Промените вероятно ще бъдат заложени в Закона за училищното образование и може да влязат в сила от по-следващата учебна година.
Ремонти има в 489 училища в страната. До 16-и септември те няма да са приключили в 62 училища, съобщи Анелия Клисарова дни преди началото на учебната година.
Делегираните бюджети остават, но в много по-оптимална форма. Не само парите следват ученика, но трябва да има и коефициенти за мястото и потребностите на децата, както и да има и добавена стойност за по-високите резултати, обобщи Клисарова.