БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ


Филмът на Би Би Си за Слънчев бряг отразявал пиянството на британската младеж

14 10747 02.10.2013
Филмът на Би Би Си за Слънчев бряг отразявал пиянството на британската младеж

Филмът на британската телевизия Би Би Си за българския курорт Слънчев бряг не е част от кампания срещу българския туризъм, а филм за пиянството на британската младеж. Това коментира директорът на Институт за анализи и оценки в туризма Румен Драганов пред bTV.



Едночасовият филм за алкохолните ваканции на британците в Слънчев бряг, заснет от екип от 15 души в продължение на две седмици през миналото лято, беше излъчен вчера и предизвика бурна вълна от коментари в България.

Може да го видите ТУК.

"Всичко това може да се случи навсякъде - където има туристи, има всичко. Това е проблем за пиянството на английската младеж. Това е проблем на Великобритания", подчерта Драганов.

Според него филмът няма да се отрази негативно на българския туризъм, напротив - има ръст от 8%. Сред британските туристи у нас има такива, които се интересуват от историята и културата на България и обикалят тракийските гробници, както и такива, които ходят на сафари в Източните Родопи, например, посочи още Драганов.

"Работил съм с Великобритания дълго време и съм гледал многократно подобни филми за английски младежи, това не е проблем от вчера", подчерта директорът на Институт за анализи и оценки в туризма.

Филмът не цели да представи България в лоша светлина, заяви многократно той. "Все едно да направим филм за една абитуриентска вечер и да попитаме дали това учиха децата 12 години",  заяви Драганов.

Противоположно мнение изразиха обаче представители на хотелиерския бранш в курорта, според които филмът на Би Би Си е „тенденциозен, зловреден и злонамерен" и представлява „платена антиреклама за българския туризъм".

Според Веселин Налбантов, собственик на хотела, в който е отседнал екипът на британската медия, в писмото до него целта на посещението им е била описана подвеждащо.

„Наш кореспондент обикаля места, където британски туристи често ходят на почивка. Искаме да покажем плажа, водните развлечения, нощния живот; за да разберем какво кара все повече английски туристи да избират Слънчев бряг", пишело в писмото.

По думите на Налбантов, на алкохолен туризъм в Слънчев бряг ходят „0,05% от туристите", а всъщност курортът, по думите му, развива семейният туризъм, а хотелите там са пълни със „семейства с малки деца, които заспиват в 00:00 часа и всичко е спокойно".

На въпрос за кадри от филма на Стейси Дули, в които се вижда как младежи правят секс в басейн посред бял ден пред погледа на цяло семейство, Веселин Налбантов посочи, че „извращенията в басейна са честа гледка". „Има ги в цял свят - Мексико, Испания. Не можем да станем манастир и да затворим туристите!" обясни хотелиерът.

"Т. нар. bar crawl (бар тур, буквално „лазене по барове" - бел. ред.) е изключително изкривен във филма. Това по принцип е рекламно мероприятие. В кадър бяха вкарани изключенията", коментира Димитър Николов, който работи като организатор на бар турове в Слънчев бряг.

Според него от филма „губи Слънчев бряг като курорт, губи и България като туристическа дестинация".

"Ако същите хора бяха отишли в Мюнхен по време на Октоберфест, тенденциозно показвайки какво се случва там, никой няма да им го позволи!" заяви още той.

Според Димитър Николов в една обиколка могат да участват максимум 200 души, но обикновено са около 100, а всяка вечер има по около шест такива обиколки.

"Слънчев бряг е комплекс с над 300 000 легла. Той по проблеми е нищо повече от един голям български град. Пияни хора има и в Бургас, София, Рим и Лондон", посочи Николов.

"Навсякъде хората на почивка си позволяват да употребяват алкохол. При нас няма масово пиене на алкохол", заяви още той.
Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама