НОВИНИ


Павлова: България се отказва да развива своята пътна инфраструктура

16 5298 09.10.2013
Павлова: България се отказва да развива своята пътна инфраструктура
Лиляна Павлова

Със спрените проекти, България се отказва да развива своята пътна инфраструктура с безвъзмездно европейско финансиране, каза на брифинг в парламента депутатът от ГЕРБ Лиляна Павлова, бивш министър на регионалното развитие и благоустройството в правителството на ГЕРБ.



„Бюджетът на Оперативна програма „Транспорт" е 2 милиарда евро. Втора приоритетна ос, която финансира пътища, включва достатъчно финансов ресурс - малко над 900 милиона евро, с които да се финансират всички текущи проекти. Магистрала „Тракия" и магистрала „Хемус" в участъка на гара Яна, които трябваше да бъдат приключени предсрочно, с много усилия, закъснения и за съжаление човешки жертви бяха въведени в експлоатация със закъснение. Текущите проекти като магистрала „Марица", магистрала „Струма" - Лот 4, Кърджали - Подкова, вървят със закъснение", добави Павлова, цитирана от Фокус.

По думите й обходът на Монтана, на Враца, на Габрово и Западна дъга се изпълняват от около една година. „Имаме проекта за Западната дъга, което е връзката на магистрала „Люлин", която свършваше в нищото, с бул. „Сливница" и важния транспортен коридор и направление към София - Калотина. Стойността на договора е от около 50 милиона, 50 % вече са изплатени. Физическото изпълнение е на много над 50 %. Вместо да го изплащаме с безвъзмездно европейско финансиране, благодарение на това отстъпление да се защити националния интерес, сме в ситуация, в която или бюджетът ще трябва да ги покрие, или ще трябва да се вземе поредният заем", каза още Лиляна Павлова.

Ивайло Московски, бивш министър на транспорта в правителството на ГЕРБ, каза: „Без да има никакъв риск за загуба на средства, без причина тези проекти да бъдат свалени от изпълнение, наблюдаваме точно това. България се лишава от редките си възможности, минавайки 5 коридора през територията, да бъдат осигурени безвъзмездни средства за реализиране на пътни и железопътни проекти. За голямо съжаление оттук нататък тези проекти ще струват пари, извадени от джобовете на българските граждани. Апелираме за максимално усилие от всички институции, от които зависи, тези проекти да се рестартират и продължат".
Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама