БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ


М. Мутафчийски: Англия бълва на конвейер млади алкохолици

9 10225 11.10.2013
М. Мутафчийски: Англия бълва на конвейер млади алкохолици
Младен Мутафчийски и Валентин Йосифов Булфото

Преди всичко филмът на Би Би Си, сниман в Слънчев бряг е за проблемите на английската младеж. Дали тя е ситуирана в самата Англия, на остров Корфу, в Майорка, Ибиса, или в България - поведението й е едно и също.



Това коментира бизнесменът Младен Мутафчийски в интервю пред в. „Преса”. Огромна част от тези англичанчета са безработни и живеят от социални помощи. В родината си те прекарват повече от времето в кръчмите, а като дойдат в България, започват да се държат твърде завоевателно. Ако се върнем още по-назад в историята - цветът на английското общество е армията. В Индия, в Судан, в Кения - навсякъде, където са настъпвали, военните им са били пословични с алкохолните си изцепки, коментира Мутафчийски.

Според него органите на реда у нас действително трябва да са по-стриктни. Във филма на Би Би Си ахкат и охкат, че разгорещени английски младежи през деня правят секс в басейна. Това така или иначе е грубо нарушение на обществения ред и във всяка държава по света собственикът на хотела трябва моментално да извика полиция. А не като у нас - те си правят каквото искат, пък отстрани чешките граждани се възмущават. Бил съм свидетел на подобна сцена в Мюнхен по време на Октоберфест - там английски туристи си бяха избрали за сексуален подиум преддверието на тоалетната. След две минути полицията вече ги беше натоварила в камионетката.

Факт е, че в алкохолните турове по баровете се записват само и единствено англичани. Интерес от други националности няма - нито руснаци, нито скандинавци. Островитяните си поръчват 4-литрови кани с разнообразни смеси и ги поемат... Това започна още навремето в Ибиса. Отново с английски туристи. Така че за какво говорим! Английското общество бълва на конвейер млади алкохолици, смята Мутафчийски.
 
Пакетът за англичаните е с най-ниски цени. И германци, и руснаци плащат значително повече. В най-масовия случай за хотел три звезди, цената е около 18 евро на ден.
 
Мутафчийски не е съгласен с дефиницията треторазрядна дестинация за страната ни, но според него ол инклузивът дърпа висококатегорийния хотелски продукт назад. „С изненада разбрах, че посолството на Великобритания има специална програма - „Ваканционен махмурлук“. С нея обучавали техните туристи как да се държат, как да пият по-малко. Даже си записах данните. Новата услуга е "Ол инклузив дринкс" без ядене, докато младежът издържи.

Много колеги на Мутафчийски не приемат гости от Великобритания. „Аз нямам такива намерения въпреки всичко. Фина цедка, казвате... Ще ви разкажа пореден куриоз. Представителката на най-големия туроператор на Великобритания за региона обичайно спи в нашия хотел при посещенията си. В 3 часа през нощта пиколото и охраната виждат едно въргалящо се по земята тяло, цялото в екскременти. Крещи, мята се... След като такъв им е представителят, какви да бъдат другите! И какво да преговарям с представител на туроператор, който ми се напива през нощта и се въргаля!?
 
Друг случай - високомерно английско семейство беше на почивка със сина си, 17-годишен младеж. В един от дните на разсъмване той се прибира в очевидно нетрезво състояние. Влиза в асансьора, но веднага излиза. Вероятно е преценил, че вече си е в стаята. Гордостта на фамилията сваля гащи, кляка и се изаква пред смаяния поглед на рецепциониста...”

С една фуния оперират, виждал съм ги, казва Мутафчийски, - водка, уиски, бира, мента - смъртоносен коктейл! Но те си го правят. Наскоро станах свидетел на следната „арт инсталация“: два балкона един над друг. От горния един англичанин подава с найлонова тръба на по-долу стоящия да пие от тубата. Наливат се, после скачат от балконите и не дай боже нещо да им се случи. Съдят ни до дупка, при това делата се водят във Великобритания. Така са сключени договорите. На летищата им има реклами, в които се казва: „Нашата фирма не е загубила дело в България.“
 
Според нашия Закон за устройство на територията (ЗУТ) басейнът не може да мие сградата на хотела и трябва да е на отстояние от нея. Този факт очевидно е подценяван от англичаните. В родината на балконинга - Майорка, басейните са непосредствено отдолу и човек има шанс да се спаси. У нас мераклиите не могат да преценят, че трябва да „летят“ в парабола, коментира Мутафчийски притегателната сила на балконите по морето.

Филмът на Би Би Си за пиянствата в Слънчев бряг ще направи своеобразна реклама в една определена насока, в която, за съжаление, се развива българският туризъм, коментира пред Нова телевизия и зам.-председателят на Съюза на инвеститорите в туризма - Валентин Йосифов. Струва ми се, този филм трябва да бъде това, което ще разтърси нашите управляващи да видят за какъв имидж става въпрос.

„Всеки получава туристите, които си заслужава. Ние сме тръгнали да развиваме част от Слънчев бряг в тази посока. Той не е само това – в никакъв случай. Това е частен случай, който ще отмине без особени сътресения. Не си мислете, че сега цяла Великобритания ще гледа този филм и ще го пресъздава постоянно”, отбеляза Валентин Йосифов. Според него основното в случая е да си направим изводи от филма и да помислим какво трябва да направим за имиджовата реклама на България.

„Имаше едно лого, за което ме е срам да говоря. То така и не сработи, няма и да се случи занапред. За да покажем друг вид, трябва да положим усилия и това не става за 1-2 години. Това е къртовска работа с години напред и това струва пари. Трябва да насочим нашите усилия към имиджова реклама, която може да е върши само от държавата и никой друг, и към таргетирана реклама”, посочи зам.-председателят.

Той подчерта, че бюджетът на българския туризъм за реклама е около 8 милиона лева. Това, по негови думи, е страшно малко. За сравнение – Хърватска имат 20 милиона евро, Гърция и Кипър – между 25 и 30 милиона евро, Турция – между 35 и 36 милиона евро.

„Първо имаме малко пари и второ – харчим ги неразумно. Призовавам към едно, има един израз „когато имаш само един 1 кг. брашно, дай го на майстора, за да ти опече хляб”, подчерта Валентин Йосифов. Той апелира парите за реклама да бъдат поне два или три пъти повече, ако искаме да излезем от имиджа на Слънчев бряг и пияните британци, както и парите да се дават в ръцете на „майстора”.
Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама