С тази политика от едно работещо министерство станаха две не работещи. Вотът за недоверие е, за да кажем какво нас ни притеснява. Целта на регионалната политика е хората да живеят по-добре.
Това заяви депутатът от ГЕРБ Лиляна Павлова в предаването "Всяка неделя" по Нова телевизия по повод вота на недоверие внесен от ГЕРБ за регионалната политиката на кабинета "Орешарски".
Попитана какво ще правят ГЕРБ, ако не влязат управляващите в НС, за да изслушат аргументите им, тя заяви, че би трябвало да са в Пленарна зала, защото нали уж искат да ги чуят.
Проблем е програмата "Региони в растеж" - не може да се ремонтират улици, а да не се подменя ВиК сектора, имаме места на воден режим. В 21 век това е недопустимо. Оставих една програма през 2012 години, в която се отчитат много от допуснатите грешки преди. Те обаче ги загърбиха и сега не е ясно какво се случва в този сектор, каза още Павлова.
Опитвам се да вникна в техните аргументи, но има заложени 0 лева за общински пътища. С 40 млн. лева по-малко е заложено в програмата за малки пътища. Няма приемственост, няма надграждане. Опитват се да замитат проблемите на държавата и да очернят предишните управляващи, смята още бившата регионална министърка.
Тази година трябва да усвоим 1 млрд. лева, радостно е, че са разплатили 180 млн. лева, но трябва да се усвоят още много. Няма нито дума за енергийната ефективност, иззеха се правомощия от общините, кадровата политика е лоша - за всяка една точка от плана им имаме конкретни доводи защо те не се справят. Надявам се да ни чуят и да се поучат, каза Павлова.
Вотът е навреме. По-добре сега, отколкото България да остане без вода и в пряк и преносен смисъл. Имаме много силни аргументи и при двата вота на недоверие, каза още тя.
Брюксел не ни е опровергал. Не са спрени парите по апликационните форми - те могат да бъдат подадени наново. Въпросът тук е защо управляващите ги подават като знаят, че ще им ги върнат. Надявам се, че не е преднамерено, но те имам много сериозни интереси в железниците - по 10 млн. лева на километър за проектиране. ЕС каза, че не може ЖП транспортът е за сметка на магистралите и обратното. Трябва да е 50 на 50, уточни още тя.