Той издига и контрапредложение - изцяло премахване на сегашния данък МПС и интегрирането му в цена на бензин и дизел, защото колкото повече караш, толкова повече замърсяваш, толкова повече плащаш.
Министерство на финансите обмисля промяна за данък МПС, която премахва облекчение за автомобили, които имат катализатори и са произведени до 2000 г. Логиката е, че срокът но годност на катализаторите е отдавна изтекъл и съответно не се полага данъчно облекчение, пише социалистът в профила си във Фейсбук.
В България са регистрирани 2.4 млн леки автомобила и 0.6 млн тежкотоварни автомобили. От тези 2.4 млн леки коли около 2 млн коли са произведени до 1999. Няма точна статистика колко от тях ползват облекчението, но се предполага, че са около 1.2 млн леки коли. Това са стари коли, ползвани от хора с ниски доходи. Те няма да си купят нова кола заради по-високия данък. Много от тях карат колите си по 1-2 пъти годишно. Спорно е доколко те замърсяват природата, след като не знаем колко често ползват колите си. Отпадане на облекчението означава на практика удвояване на данъка, който досега са плащали.
Не считам това за справедливо, поради което между две четения на закона ще направим с колегите алтернативно предложение: изцяло премахване на сегашния данък МПС и интегрирането му в цена на бензин и дизел. Колкото повече караш, толкова повече замърсяваш, толкова повече плащаш.
Системата вече се прилага в Холандия. По-справедлива е, по-лесно се събира данъка /директно от бензиностанциите/. Логиката е подобна на промените, които всички искаме да направим с такса смет- тя да е не според размера на апартамента, а според направените битови отпадъци, обяснява БСП-депутатът.