Изграждат само по една тръба на двата тунела в Кресненското дефиле заради липса на трафик. Поне до 2030 г. не се очаквало достигането на трафик, който да изисква пускането на втора тръба на тунелите.
Държавата обмисля варианти, с които да спести средства от изграждането на участъка от магистрала "Струма" през Кресненското дефиле. С тях ще стартира довършването на автомагистрала "Хемус". Това заявява за "Стандарт" зам.-министърът на транспорта Петър Киров, който отговаря за проектите, финансирани от еврофондовете, пише вестникът. Лот 3 на "Струма" предвижда изграждането на 15-километров тунел в Кресненското дефиле, който с един виадукт се свързва с още един 2,5-километров тунел, обясни Киров. Експертите от НК "Стратегически инфраструктурни проекти" са пресметнали индикативен бюджет на проекта около 830 млн. евро, допълни той. Разчетите им обаче са правени за изграждането и пускането в експлоатация на двете тръби на двата тунела, обясни Петър Киров.
Сега проектантите разиграват варианти дали би могло да се изгради само едната тръба на двата тунела, или да бъдат построени и двете, но да бъде оборудвана и пусната в експлоатация само едната, заяви Киров. Преди месец са започнали и предварителни сондажи за евентуалната промяна в Брюксел. Причината за това е, че поне до 2030 г. не се очаква достигането на трафик, който да изисква пускането на втора тръба на тунелите. Така ще имаме възможност да изградим едната тръба на тунелите до 2020 г., а втората - през следващия програмен период - до 2027 г., обясни Киров. Целта ни е да освободим финансов ресурс, с който да започнем довършването на АМ "Хемус" поне в участъка Ябланица - връзката с първокласния път Плевен - Ловеч, допълни зам.-министърът.