„Актуализирахме маршрутните линии в зависимост от втория метродиаметър и от бъдещия трети метродиаметър. Премахнахме преминаването на маршрутките през идеалния център. Обявяваме конкурс за 17 линии, надявам се до месец-два да се явят превозвачи, които да ги обслужват. Предимство ще имат превозвачите, които кандидатстват с нови микробуси”, обясни Радослав Тошев, председател на комисията по транспорт в Столична община.
Според него вече е отпаднала необходимостта от повечето от линиите на маргаритките и те са станали довеждащ транспорт до метростанции и други автобусни линии за по-дълги разстояния.
„Остават линиите, в които има търсене. Лека-полека този транспорт ще си отиде, особено с пускането на третия метродиаметър. В повечето градове в Европа има малки автобусчета, но те са в целостта на обществения транспорт. Ние също бихме искали да го направим така, но тогава поне с 20-30 милиона лева би се повишила сметката на обществения транспорт. Общината не дава никакви пари за маршрутния транспорт”, обясни Тошев.
Няма да има промяна в цената на билета на маршрутките. Те остават до 1,50 лева, като някои от превозвачите предлагат около 1 лев билет.