До 200 млн. евро ще нарасне бюджетът за реклама на хранителни продукти, който ще дава Европейският съюз през следващия програмен период 2014-2020 г. Това е със 140 млн. евро повече, отколкото в момента.
Средствата ще са за популяризиране на вино, луканка, сирене и други изделия, произведени в рамките на общността. Това разкри Ханс Барт, шеф на звеното "Промоции на селскостопански стоки" в Европейската комисия.
С пари от Брюксел вече ще могат да се рекламират не само самите продукти, а и отделни марки, обясни още Барт. В момента конкретни брандове не могат да се споменават. От 1 януари 2016 г. вече ще може да се посочват и имената на производителите на промотираните храни, както и държавите, от които произхождат отделните стоки.
Основната част от средствата, които ще бъдат отпуснати за промоции на селскостопанските продукти след 2015 г., ще са за реклама на европейските стоки в държави извън общността. За такива проекти ще бъдат отделени 75% от общия предвиден бюджет. Европейското съфинансиране към проектите отново ще бъде до 60%. Предимство ще имат проектите, които са разработени съвместно от няколко държави членки, обясни още Барт.