"Защо никога не трябва да си купувате ризи от българи?" на австралийската марка Herringbone отнесе наградата Сребърен лъв в категория "Преса" на рекламния фестивал Cannes Lions.
Към рекламата на австралийците има и публикувана снимка на трима мърляви нашенци - ретро фотография, вероятно преди Втората световна война. Рекламата твърди още, че българите са известни с дебелите си като салам пръсти и не би следвало да им се доверяват, когато си купуват ризи. Каква е логичната връзка обаче никой не може да каже, както и каква е същината на рекламното послание. Рекламата е дело на компанията M&C Saatchi и някой си Оливие Деварис. Арт директор на творението е Греъм Джонсън, а фотограф Джеймс Кант. Освен с рекламата "Българи", австралийската компания за ризи от Сидни Herringbone е участвала на фестивала с още две реклами - "Измерване" и "Хенри иска да прави любов с вас", отново направени от M&C Saatchi, с екип воден от Бен Уелш и Оливие Деварис. На рекламния фестивал в Кан бяха представени и други, далеч по шокиращи реклами - негърчета, които се боксират и разчленени пилета, реклами за борба срещу педофилията и насилието над деца, както и реклами на правозащитната организация "Амнести Интернешънъл" с колажи на Путин, Буш, Ким Чен Ир и Махмуд Ахмадинеджад. Frognews.bg