Общо седемнадесет награди бяха раздадени в онлайн играта на ЧЕЗ за разумно и отговорно потребление на енергия „Академия Енергия“, която стартира на 2 декември 2013 г. и приключи на 2 март 2014 г. На 4 март бяха изтеглени последните печеливши. Руслан Пешев от гр. Ботевград спечели последната седмична награда – тостер за хляб. Третата месечна награда е лаптоп, който отиде при Тома Томов в гр. Белене, а поощрителната награда - LED телевизор LСD, бе спечелена от жител на гр. Плевен.
Общо през периода на играта в онлайн платформата се регистрираха 6 157 участника. Бяха раздадени 13 седмични, 3 месечни и 1 поощрителна награди. Печелившите се определяха на лотариен принцип сред участниците, които изпълняваха условията за включване в съответната класация.
„Поздравявам всички участници в нашата игра „Академия Енергия“. Искрено се надявам, че тя им е доставила удоволствие и ги е насочила към спазването на някои лесни и прости правила, чрез които да намалят потреблението на електроенергия и да допринесат за по-екологичното бъдеще на страната“, каза Петър Докладал, регионален мениджър на ЧЕЗ за България.
„Поздравления за оригиналната идея, чрез която сте в полза на клиентите си и на природата. Научих за нея от месечното известие за сметката ми. Стремим се да използваме по-голям процент нощна енергия, купуваме си електроуреди клас А. Научихме много неща, например да проветряваме 4 минути, да сменяме редовно торбичката на прахосмукачката, да изключваме фурната 10 минути, преди да е готово яденето“, сподели Ивелин Иванов от гр. Етрополе, който през декември спечели сандвич-мейкър.
„Инициативата е много хубава, оригинална и полезна. Използвам повечето от съветите, които сте дали в играта. Научих и нов начин за пестене на електроенергия“, каза Глория Манева, спечелила втората месечна награда – система за домашно кино.
Играта „Академия Енергия“ е част от кампанията, която ЧЕЗ започна в края на 2013 г. за разумно потребление на електроенергия. Нейната цел е да информира домакинствата как да следят и активно да контролират потреблението си и какво могат да променят в поведението си, за да намалят консумацията на електроенергия. ЧЕЗ е силно ангажирана и с популяризиране на идеите за повишаване на енергийната ефективност. Дружеството регулярно реализира различни инициативи – провежда информационни кампании, обучения по устойчиво енергийно планиране, осигурява средства за обследване на детски градини и училища, както и за тяхното топлоизолиране, вътрешно осветление и енергийно ефективно оборудване.