Трагедия в Русе, след като 12-годишно момче почина, след като скочи от шестия етаж на жилищен блок. Приятелите и съучениците му са в шок. Разказват, че момчето си е писало със своята приятелка в социалната мрежа. Според децата тя е поискала от него да докаже любовта си като скочи.
Учители и ученици разказват, че 12-годишният Стивън е бил добро и общително момче. Последната седмица детето отсъствало от часове, защото било болно. Очаквали го вчера, но вместо петокласника дошла трагичната вест.
Това не е единственият случай от последните седмици, при който млад човек слага край на живота си. Пред Нова телевизия детският психолог Иван Игов обясни, че ранният пубертет е много труден период за всяко дете и семейство. Тогава приятелската среда и приемането в нея е изключително важно за детето.
„Когато в тази приятелска среда започнат да се шегуват с теб, това най-общо казано е тормоз. Той остава най-често невидим или подценяван от възрастните, но той е първата и най-основна причина за самоубийствата сред децата на тази възраст", обясни Иван Игов.
Всяка година у нас се самоубиват приблизително еднакъв брой деца, който е приблизително колкото два ученически класа, заяви Иван Игов.
„Родителите трябва да знаят, че ако преди тормоз се случваше в границата на училището и след това детето можеше да намери безопасност в семейството или в друга приятелска среда, сега вече имаме интернет и социални мрежи и тормозът може да се случи по всяко време на денонощието", предупреди детският психолог.
Според него в булинга, както се нарича по света тормозът между връстници, няма виновен и всички са жертви.
„Това момиченце също е било жертва, част от една верига. Тя не е знаела какво прави. Никой от възрастните не й е обяснил какво може да представлява нейната шега", обясни Иван Игов относно приятелката на Стивън, която е поискала от него да скочи, за да докаже любовта си.
„Виновните сме възрастните, че не сме подготвили децата ни, когато се случва нещо такова, те да го спират навреме и да разбират кога една игра преминава границите и се превръща в насилие. Не може да очакваме на 12 години децата ни да притежават емоционална зрялост. Трябва като общество да тропнем по масата и да кажем, че в училище не е толкова важно да учим децата на география, математика и литература, а на социални умения, как да се справят в света, който става все по-сложен и как да живеят", заключи детският психолог.