Специалисти от неправителствени организации настояват за възможно по-бързо приемане на новия закон за училищното образование, преди да е остарял преждевременно.
„Учениците трябва да имат определени знания и умения. И това, което за мен е особено важно, е да ги уча на умения. И наистина да се научат да мислят и да се оправят с различните информационни потоци, а в съвременния свят те са ужасно много”, обяснява Емил Джасим, предава бТВ. Ключът към ученическия интерес според него е предизвикателство и поощрение.
„Точно тази комбинация между предизвикателство и положителна обратна връзка, от която ти изпитваш радост от ученето, всъщност води до много по-дълбоко разбиране на материала”, допълва Явор Джонев.
Джъмп мат, сугестопедия, интернет образователни платформи са част от новите подходи, които се харесват на учениците. За новите подходи обаче, трябват смели учители и директори, които да ги приложат.
„Това е една от големите ми болки, че въпреки това, че има много отдадени хора, самата рамка на образованието в момента не позволява дори на тези отдадени хора да реализират техния потенциал за преподаване”, коментира Теодор Василев.