По доста мистериозен начин GSM-операторът Vivatel премина в нелегалност за своите абонати. Телефонната услуга 123 се оказа недостъпна, а всички опити да се стигне до някой служител на фирмата, се оказаха кауза пердута.
И всичко това само защото поискахме да включим услугата „Роуминг" за един от телефоните от групата от 10 телефона, включена към оператора. Повече от 5 часа в неделя и още няколко часа в понеделник - от сутринта до обед, се оказаха недостатъчни, за да се доберем до заветната мечта...
Изпробвахме всички варианта за връзка с Vivatel, препоръчвани ни горещо от металния глас на записа по телефон, както и чрез сайта на компанията. Часове наред слушахме една и съща музика, както и дружелюбното „Извинете за забавянето. Вашето обаждане е важно за нас, моля изчакайте". О.К., но нищо не последва - 30 минути, час, няколко часа, половин ден, втори ден... Опитахме да установим връзка с Центъра и чрез един от офисите на фирмата, този в МОЛ-а на бул. „Ал. Стамболийски". Младата и симпатична госпожица Вера Ялъмова се опита да ни увери, че 123 е единственият ни шанс. Даже се захвана самоотвержено лично да осъществи връзка. Уви. Поскахме някакъв телефон, на който да се обадим и да помолим за мъничко внимание, за мъничко „Роуминг", ако може - срещу заплащане. Не искахме да се караме, не искахме да се оплакваме, а само някой жив човек от компанията да ни се обади и да ни каже две-три думи, след което да ни вземе парите за услугата, а ние да му благодарим горещо. Защото ставаше дума за наш служител, който замина в командировка зад граница и с който трябва да имаме някаква връзка.
Пак от записа на оператора, а и от сайта, става ясно, че обажданията ни се таксуват като разговор в пределите на България. Добре, но „неусетно" навъртяхме часове, които утре ще заплатим на оператора. Разбираме, че всичко е бизнес, всичко е печалба, но няма ли някакво местенце в тези отношения и за клиентите? За тези, които с таксите и сметките за говорене формират заплатите във фирмата, формират бюджета, премиите, разходите, рекламата, ПР-а, командировките. Ние сме група от десетина телефона, за които всеки месец превеждаме чинно няколкостотин лева по сметката на Vivatel. В срок, защото иначе ни заплашва санкцията „изключване". Не се приемат никакви извинения, състоятелни причини, каквито наистина биха могли да възникнат. Подписали сме договор за плащане в срок и го правим. Но в този договор има уверения, че и фирмата носи някакви отговорности. Как? Като ни подсеща настоятелно по няколко пъти, че вече можем да преведем дължимите суми още в началото на месец, далеч преди крайния срок. Разбираме тази припряност да се реализират планираните доходи час по-скоро, но не трябва ли те да се заслужат.
Мъките ни с фирми на БТК и Vivatel не са от вчера. Проблемите с доставката на Интернет са почти всекидневни. По същият начин е усложнен достъпът до оператор, отговорно лице или техническо лице. Преподписахме договор за най-бързата доставка, която е и на съответната по-висока цена - промяна никаква, дори стана по-лошо. Интернет е нашето средство за производство и всеки проблем се отразява болезнено на работата на фирмата, както и на резултатите от нея, което от своя страна влияе на отношениета ни с рекламодатели и партньори. Това обаче не интересува фирмата доставчик и тя продължава да се държи със своите клиенти като генерал губернатор към завладяна територия.
Прибягнахме до този начин на общуване с Vivatel и БТК, защото друг просто няма. Искахме да си комуникираме като партньори, но се налага да си пишем, защото едната страна е глуха за другата.
Оттук насетне ще пишем всеки ден за невъзможната връзка. Всеки ден, докато някой ни чуе. На ден в сайта ни се регистрират около 40 000 посещения. За 10 дни това е близо половин милион. За месец... и т.н.
Искахме само да включим един „Роуминг", а се наложи да воюваме за Термопилите...
Frognews.bg