Само за 10 минути столичани ще стигат от кв. „Овча купел” до центъра на София. Това ще стане с пускането на третата линия на метрото през 2018 г. Тя ще свързва „Ботевградско шосе” с „Овча купел” и Околовръстното. Новият лъч ще качи още 170 000 столичани в подземната железница, каза шефът на столичното метро инж. Стоян Братоев.Така след няколко години близо 570 000 столичани ще се возят всеки ден в метрото.
Това са 65% от пътниците в градския транспорт в столицата. Тогава метромрежата ще е дълга 57 км и ще има 54 станции, информира "Монитор".
Трасето от „Ботевградско шосе” до „Овча купел” ще е дълго 17 км и ще има 19 метростанции 10 от тях ще са подземни, а 9 – открити. То ще тръгва от колелото на трамвая на бул. „Ботевградско шосе”, ще има 3 метростанции по бул. „Владимир Вазов”, по една при стадион „Георги Аспарухов” и при театър „Зад канала”. Следващата ще е на Орлов мост, като тя ще има връзка с първия метролъч – от „Обеля” до „Младост” и летището.
Станцията при НДК, пък ще се свързва с втората линия на метрото от „Надежда” до „Лозенец”. От НДК третият лъч продължава към кръстовището на булевардите „България” и „Гешов”. Там ще има връзка с естакадата и трамвайното трасе. След това подземната железница ще мине през „Красно село” и „Овча купел” и ще стигне до Околовръстното. Последната спирка ще е при жп линията София – Перник, като там ще бъде открита нова гара.
Според разчетите на кметството цялата отсечка ще струва около 1,4 млрд. лв. Реализацията ще се прави на етапи, а за новия програмен период общината ще кандидатства за участъка, който минава през центъра от театър „София” до пазара в „Красно село”. По предварителни сметки този участък ще струва около 600 млн. лв.
През 2018 г. подземната железница ще събира пътниците от 8 автогари и 5 жп спирки. То ще покрива 68% от територията на София. Очаква се след пускането и на третия лъч вредните газове в столицата да намалеят с 110 000 тона годишно. Трафикът по софийските улици ще се намали с 35%, а колите ще са с една четвърт по-малко.
Годишно метрото ще отчита 4,5 млн. пътувания. По време на изграждането на метрото ще ремонтират и булевардите „Владимир Вазов” и „Линкълн”. Освен това ул. „Житница” ще минава под бул. „Цар Борис III”.На първата и на последната спирка ще има надземни паркинги за по 1200 автомобила.