100 фирми в България се занимават с покупко-продажба на лични данни и то истински лични данни, заяви по БНТ математикът проф. Михаил Константинов. Такива мърляви работи като ЕГН-та отдавна са разпродадени.
Истинските хубави лични данни са – къде работите; колко ви е заплатата; колко ви струва апартаментът; кога почивате; колко деца имате и в кое училище ходят. Те служат за всичко, най-невинно за реклама, второ – за изнудване, трето – за каквото поискате, или за да ви вземат жилището, което е масовата практика, допълни математикът.
По темата очаквана ли е била бомбата с личните данни Константинов каза - Очаквана беше. Тя за първи път избухна 1994 година, точно преди 20 години. Не й обърнаха внимание.
В момента между 1/2 и 1/3 от всички лични данни в България са напълно компрометирани. И посочи основната дупка за изтичане на лични данни. След изборите има едни торби, на едни минали избори гледахме някакви малоумни, които носят торбите, и което няма никакво отношение към изборния резултат, защото има едни използвани бюлетини, които са боклук, има обаче други работи – списъците. Там срещу всеки гласувал избирател е написано неговото ЕГН. Тези торби се съхраняват в едно мазе, без никакъв контрол. Всеки може да отиде да си вземе било цяла торба, било колкото иска списъци оттам, смята Константинов.