Над 70% от фирмите в България масово проучват клиентите си по интернет, сочи изследване на ЕОС Матрикс.
Докладът е изследвал начина на проучване на клиентите от фирмите, търговската обезпеченост на вземанията и подходите и методите, използвани в последствие, съобщава Bulgaria ON AIR. Обхванати са били 4000 фирми, от които 303 с проблеми в задълженията. Избраните 4000 фирми са били избрани сред малки и средни компании с годишен оборот от 4 до 10 млн лв.
Изследването е установило, че повечето фирми осигуряват документално вземанията чрез договори, фактура и протоколи. Най-често при забавени плащания се дава срок от два месеца за уреждане на задълженията си, но на практика се получава толеранс от средно седем месеца.
Тези срокове дават основание да се създаде равенство между просрочие и забавено вземане и една пета от фирмите трудно дефинират кога дадено вземане става трудно събираемо.
Средното задължение е 84000 лв от клиент, като средно над 20 клиента бавят плащания, или 1,6 млн лв несъбрани за средна фирма в България, е показало проучването.