БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ


Лошото обслужване спъва голф туризма

0 5311 31.05.2007
Лошото обслужване спъва голф туризма

Огромните инвестиции в голф игрища у нас могат да се окажат пари, хвърлени на вятъра, ако не бъде осигурено обслужване на ниво.


Повечето хотели работели сега с 60% от необходимия за обслужването персонал. Около 1/3 от кадрите са заминали в чужбина. Във Варна и курортите около нея има остър глад за сервитьори и администратори, заяви Димитър Лефтеров, председател на Варненската асоциация на ресторантьори и хотелиери, съобщи Journey.
Огромните инвестиции в голф игрища у нас могат да се окажат пари, хвърлени на вятъра, ако не бъде осигурено обслужване на ниво. Богатите играчи държат на петзвездни услуги, които у нас все още липсват. Това предупреждава проф. Владимир Златев, преподавател по мениджмънт, маркетинг и туризъм в Бостънския университет. В един голф комплекс се инвестират около 80 млн. евро и се наемат около 150 души. В Испания най-добрите професионалисти получават по 10 000 евро заплата. Инвеститорът не печели от самата игра, а от луксозните съпътстващи услуги, обяснява Златев. На богатия голфер му е интересно само два дни, докато опознае трасето. Ако сауната е студена, храната не струва, а в хотела липсват всички удобства според международните стандарти, той веднага информира за това само с един имейл всички свои приятели и партньори от цял свят, обяснява професорът. В Америка има 17 хиляди първокласни голф игрища, а в света те са 30 хиляди. Голяма илюзия е, че най-богатите голфери ще дойдат в България. Това са приказки от 1001 нощ, твърди Златев, който е един от авторите на програмата за устойчиво развитие на туризма във Варна 2007 - 2013 г.
Тези дни документът ще бъде предаден на кмета Кирил Йорданов, за да влезе на обсъждане в Общинския съвет.
Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама