Черните кутии от катастрофиралия боинг на украинско-руската граница бяха предадени на холандските власти на летището в Киев. По-рано сепаратисти връчиха кутиите на малайзийски експерти.По молба на Холандия записите от черните кутии ще бъдат изследвани от експерти във Великобритания.
Те ще свалят цялата информация в рамките на едно денонощие. Специалистите от Обединеното кралство няма да огласяват сведенията,а ще ги предадат на холандците, които ще решат какво да съобщят.
Черните кутии съдържат технически данни за полета. Записващото устройство има флаш памет за 24 часа запис. То може да издържа на много висока температура.
Кутията съхранява данни за оборота на двигателите, налягането на горивото, както и запазване на данните при кацане.
Черната кутия на боинга катастрофирал на украинско-руската граница пази отговори на загадката за съдбата на пътниците. Металната кутия, която в действителност е оранжева на цвят, е почти неунищожима и е снабдена със специална технология за проследяване. Когато самолет се разбие на сушата, откриването на устройството е сравнително лесно.
Здравата метална обшивка съхранява почти всички данни за полета - от разговорите на пилотите в кабината до показателите за височината, горивото, точните географски координати и още много технически показатели. Проблемът с устройствата е, че могат да предават сигнал за местонахождението си само в продължение на един месец. След това акумулаторът се изтощава и откриването им става много по-трудно.
Някои експерти от авиоиндустрията настояват информацията, която се записва в черните кутии, да бъде изпращана в реално време до диспечерите на земята. Технологията вече е разработена, но разходите по въвеждането й са огромни, което е сериозна пречка за момента.
Системата за изпращане на данните към земята може да се задейства веднага щом бордовият компютър засече рязка загуба на височина или промяна в зададения курс. Пречките пред въвеждането на технологията обаче са много.
Освен това, за да сработи системата, ще трябва да бъдат построени десетки наземни сателитни станции, които да приемат сигнала от спътниците. Това е изключително голяма инвестиция, чиято употреба ще бъде ограничена, защото инциденти като този са рядкост в един от най-сигурните начини за придвижване.
Друг аргумент против въвеждането на системата за проследяване на полетите в реално време е, че тази информацията може да представлява заплаха за сигурността, ако попадне в ръцете на терористични организации.