БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ


Как един инвестиционен посредник би рекордите по популярност

2 10822 30.07.2014
Как един инвестиционен посредник би рекордите по популярност

Рядкост са българските фирми, институции и организации, които успяват да поддържат образа си във виртуалното пространство. И не случайно – за разлика от платените статии в пресата или интервютата по електронните медии, в световната мрежа цари демокрацията.


Всеки потребител изказва свободно своите предпочитания и мисли, и за тези, които не могат да разчитат на реален позитивен имидж, интернет преставлява по-скоро опасност, отколкото ново поле за развитие.

 

Един български инвестиционен посредник обаче не се страхува да се изправи лице в лице с обществената оценка. Глобал Маркетс ООД доказаха, че стратегията им, насочена към клиента, носи своите плодове.

 

В понеделник основната им фейсбук страница Global Markets Analysis вече събра рекордните 53,282 „харесвания” в социалната мрежа, Global Markets Club държи 12,821, а Global Markets Analysis – впечатляващите 11,875.

 

Сравнено с резултатите на конкуренцията, неимоверната популярност на Глобал Маркетс изпъква още по-ярко.

 

Сред най-уважаваните играчи на българската сцена на небанкови финансови услуги, Елана Трейдинг печелят 1,781 „харесвания”, Булброкерс – 2,978, Бенчмарк Файнанс – 1,527, Карол – 8,598.

 

Погледнато в перспектива, одобрението, което българите изразяват към Глобал Маркетс ООД, е още по-впечатляващо.

 

Едва ли някой ще се изненада от факта, че Фейсбук страницата на родния парламент е харесвана от едва .... двама души. Българска социалистическа партия се „хвали” със 77 ”likes”, феновете на ГЕРБ и Атака са с по около 40 хиляди, а „България без цензура” – с около 50 хиляди.

 

Донякъде популярността на Глобал Маркетс се дължи на присъствието му в много европейски държави. Глобал Маркетс е единственият български посредник с общоевропейско присъствие, като уеб страницата му заедно с цялата клиентска документация е преведена на 10 езика.

 

В нея инвеститорите могат да намерят полезна информация, от ежедневни обзори на щатските фондовои борси, до анализи или теоретични съвети, като речник на най-използваните термини във финансовата индустрия, данни за най-популярните американски емитенти, и много други.

 

Но популярността на Глобал Маркетс ООД изглежда необяснима, ако търсим корените й единствено във виртуалното пространство.

 

Колкото и интересни и полезни да са уеб страниците на инвестиционния посредник, би било несправедливо да се каже, че конкуренцията изостава в това отношение. Любопитни и полезни анализи и новини публикуват почти всички участници на пазара на небанкови финансови услуги.

 

Защо тогава толкова много от българските интернет потребители изразяват предпочитанията си именно към Глобал Маркетс ООД?

 

Една от основните причини за това е самата схема на работа на компанията. При нея, клиентът е поставен в центъра на вниманието, и неговите изисквания и желания определят и корпоративната стратегия.

 

Звучи просто, но измъчения български потребител вече е свикнал да бъде третиран от обслужващите го фирми по-скоро като евентуална „жертва”, отколкото ценен и уважаван партньор. Научихме се да подхождаме с недоверие към договорите, които подписваме. Четем внимателно „дребните букви”, пазим касовите си бележки след покупка, и се обръщаме към съответните институции, когато, отчаяни, разбираме, че сме били изиграни, и не можем да се преборим за справедливост.

 

Затова и стратегията на Глобал Маркетс ООД, изцяло съобразена и коригирана според желанията на клиентите, се възприема като глътка свеж въздух в замърсената корпоративна среда у нас.

 

„Те подценяват българина, и делят клиентите си на „ВИП”, „важни”, и „дребни”. Ще се изненадате, но някои инвестиционни посредници са, меко казано, високомерни към инвеститорите с по-скромни ресурси. Ние сме се посветили на задачата да докажем, че в Глобал Маркетс всеки човек получава най-доброто възможно обслужване, независимо от размера на спестяванията си, възрастта, произхода си, или връзките си.

 

Не подценявайте българина – той е изключително интелигентен потребител, и бързо се ориентира дори в непознати за него сфери. Знае как да отсее златото от плявата. И резултатите ни го доказват недвусмислено.” – коментира наскоро в свое интервю пред медиите един от директорите на Глобал Маркетс.

 

Но не само родните потребители оценяват уж очевидният, но гениален подход на компанията. Не случайно тя може да се похвали с един немислим доскоро подвиг – да спечели доверието на клиентите и в други европейски държави, включително Полша, Чехия, Гърция и Унгария. Имайки предвид имиджа на страната ни, лесно можем да си представим колко трудно е наша фирма, особено от толкова чувствителния сектор на финансите, да се докаже зад граница.

 

Фирмите, вперили поглед единствено в печалбите обаче, рядко успяват да се задържат за дълго на гребена на вълната. Отношението към персонала е другият позитив на Глобал Маркетс ООД. Компанията залага на млади таланти, влага средства и усилия да насърчи професионалното им развитие, и тези, които докажат, че гласуваното им доверие е било оправдано, намират отворен пътя към все по-успешната си кариера.

 

Не случайно именно младежите са сред най-запалените почитатели на Глобал Маркетс ООД.

 

Трябва да признаем, че понякога агресивната стратегия на компанията и неуморната й иновативност водят до неизбежни грешки, но в очите на новото поколение това се оказва дори допълнителна „червена точка”.

 

Да си спомним думите на американският гуру по теория на управлението и бизнеса Питър Дракър – „По-способният човек ще прави повече грешки, защото ще опита повече неща”. А известният британски автор Филип Уилкинсън би допълнил - „Чудесата започват да се случват тогава, когато спреш да отдаваш енергията на страховете си и започнеш да я влагаш в мечтите си”.


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама