Статистиката показва, че заради висока скорост са станали почти 40 процента от катастрофите и са загинали 144 души. За половин година катаджиите са написали общо 349 769 актове и фишове, като почти 60 000 от тях са за превишена скорост и само 7150 са за алкохол. Най-малко нарушения са били извършени на червен светофар – 1572.
КАТ глоби 206 397 нарушители по-малко, след като съдът забрани използването на мобилните камери. Цели 118 947 от тях е трябвало да бъдат санкционирани за превишена скорост – нарушение, което продължава да е основна причина за катастрофите. Цифрите са за първите шест месеца на годината в сравнение със същия период на миналата. Според анализаторите в КАТ използването на мобилните камери само като радари е понижило ефективността им в пъти и шофьорите са започнали по-често да нарушават правилата.
Над 5000 пешеходци също са били санкционирани заради неправилно пресичане. Данните сочат, че 43-ма човека повече са загинали, при положение че в последните години броят на жертвите спадаше. Най-драматично е положението в Бургас, Пловдив, Ловеч и Враца, където двойно или тройно повече хора са намерили смъртта си. Месеците март, април и май пък са били най-проблемни. През този период са загинали 158 души.
Най-много инциденти са станали в интервала от време между 17 и 20 часа, което съвпада с часовете на най-интензивно движение. Катаджиите отчитат и 100% увеличение на загиналите по магистралите. Преди са били 9 човека, а тази година са скочили на 18. Също със 100% са се увеличили и жертвите при катастрофи, станали на общинските пътища в страната. Поради нарушение на пешеходец са станали 60 инцидента със 7 убити.
От Пътна полиция отчитат още, че при 289 тежки катастрофи в страната са загинали 143-ма шофьори, 75 пътници и 70 пешеходци, като се наблюдава увеличаване на загиналите пътници в автомобилите. Двойно повече пешеходци са убити на пътя в сравнение с първата половина на 2013 година. Цели 70 души са били смъртоносно прегазени през 2014 г., а за миналата са били едва 39. Отново най-застрашени са минувачите над 64-годишна възраст. 170 катастрофи са станали на зебри, а 68 на спирки. Основните причини за черната статистика са лоша организация на движението, опасни кръстовища и спирки, както и изключително ниското ниво на транспортната култура и дисциплина на пешеходците, се посочва още в анализа на Пътна полиция. Наблюдава се тенденция за настъпване на ПТП със загинали пешеходци вследствие на маневра заден ход от водачите, допълват още катаджиите.