За първи път в Европа пътнически самолет летя с гориво, добито от захар. Полет на "Луфтханза” от Франкфурт до Берлин е първият, при който беше използван биокеросина фарнезан, съобщиха от централата на авиопревозвача.
Добитото от захарна тръстика гориво е било 10% от керосина в резервоарите на машината "Еърбъс А321”. То е характерно с отделянето на много ниски количества въглероден диоксид.
Биогоривото е резултат от съвместната работа на френска и американска компании. При изгарянето си, фарезанът отделя количество въглероден диоксид, колкото са усвоили от въздуха растенията, от които е добит.
Новото гориво за самолети е одобрено от регулаторните органи на Съединените щати през юни, след преминаване през множество тестове за съвместимост с различни летателни машини. Фарнезанът отговаря напълно и на най-стриктните изисквания. Други предимства на биогоривото са ниската му температура на замръзване, устойчивостта му на топлина и високата му калоричност. Създателите му вече работят по гориво от биоотпадъци като слама и дървени стърготини.