БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ


Променят изискваният към рекламите на пенсионни фондове

0 5045 01.09.2008
Променят изискваният към рекламите на пенсионни фондове

Забранява се сравненията на условия, предлагани от два пенсионно-осигурителни фондове. Според промените при оповестяване на инвестиционните резултати пенсионно-осигурителните дружества са длъжни да предоставят информация и за равнището на инвестиционния риск.


Нови изисквания към рекламните и писмените информационни материали на пенсионните фондове и на пенсионно-осигурителните дружества утвърди Комисията за финансов надзор. Те влизат в сила от 1 октомври, съобщи Дарик радио, позовайки се на информация от комисията.
Според промените при оповестяване на инвестиционните резултати пенсионно-осигурителните дружества са длъжни да предоставят информация и за равнището на инвестиционния риск. Всяко оповестяване на инвестиционни резултати на пенсионните фондове трябва да бъде придружено с информация, че не се гарантира положителна доходност и стойността на дяловете може да се понижи.
В изискванията се регламентира възможността, когато пенсионно-осигурително дружество рекламира дейността си или оповестява постигнатите резултати при управление на пенсионен фонд, да ги съпоставя с тези на други пенсионно-осигурителни дружества и управляваните от тях пенсионни фондове. Дружеството може да прави това само ако се представят съответните условия и данни за целия пенсионно-осигурителен пазар за същия период.
Не се допуска сравняване на предлаганите условия за пенсионно осигуряване и постигнатите резултати на едно пенсионно-осигурително дружество с тези на отделни, избрани от него дружества.
Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама