НОВИНИ


Европарламентът създава етичен кодекс за рекламната дейност

0 19206 02.09.2008
Европарламентът създава етичен кодекс за рекламната дейност

Докладът на Ева Свенсон от Швеция настоява за премахването от учебници, играчки и телевизионни игри, интернет, тв реклами на послания, които изразяват полови стереотипи и не зачитат човешкото достойнство.


 

Според преобладаващото мнозинство депутати в Европарламента, които днес разглеждат темата за половите стереотипи в рекламата и м аркетинга, дискриминиращите и унизителни послания въз основа на пола, както и половите стереотипи в рекламите като цяло пречат за изграждането на едно модерно и равноправно общество. Докладът на Ева Свенсон изтъква, че половите стереотипи в рекламите поставят рамки на жените и мъжете, като ги ограничават в предопределени и изкуствени роли, които често са деградивни, унизителни и принизяващи двата пола. От своя страна, рекламата подсилва това отрицателно въздействие, тъй като посланието се повтаря и възпроизвежда постоянно. Новите електронни медии представят стереотипен, сексистки и често унизителен образ на жените, като болшинството от видеоигрите съставляват още един елемент във възпроизвеждането на дискриминативни стереотипи срещу жените.  Евродепутатите обръщат специално внимание на факта, че „медийното изобразяване на представата за идеално тяло може да повлияе отрицателно върху себеоценката на жените, особено на подрастващите и на склонните към хранителни нарушения като анорексия невроза и булимия невроза.” Препоръката е радио и телевизионните разпространители, издатели на списания и създателите на anorexia-new2.jpgреклами да възприемат по- отговорно редакторско отношение към изобразяването на крайно слаби жени като модели за подражание и да показват по- реалистични изображения на тялото. Европейският парламент призовава държавите – членки да уредят национални органи за медиен надзор със специален отдел за равенство между половете. Той трябва да разполага с компетенции за приемане на оплаквания, за присъждане на награди за равенство между половете на медии и рекламни професионалисти. Също така държавите – членки трябва да разработят „Етичен кодекс” за рекламната дейност, според който маркетинговите послания трябва да зачитат принципа на равенство между мъжете и жените и да избягват половото стереотипизиране, експлоатацията или унижаването на мъже и жени. От Съвета за електронни медии отказаха коментар по темата, тъй като не били запознати в детайли и нямали представа, че сега тя е една от най- дискутираните в Европарламента.

Frognews.bg
Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама