"Когато имаш ТОЛ система, това означава справедливост - този, който руши пътя,той ще плаща. Става въпрос за камиони и тежките машини, които рушат пътищата. Това е задължително необходимо условие, за да имаме по-добри пътища, което не води до увеличаване на цената на винетките за масовите потребители".
Това каза вицепремиерът, министър на регионалното развитие и министър на инвестиционното проектиране Екатерина Захариева пред журналисти в отговор на въпрос дали държавата трябва да помисли за увеличаване на цената на винетните стикери. Анализ на Световната банка, че за да запазим сегашното състояние на пътищата ни, са необходими милиарди.
"По-скоро трябва да мислим за ТОЛ системите, които се отлагат вече не знам колко години", заяви Захариева и припомни, че предишния кабинет е отменил разработването им. По думите й практиката показва, че в държавите, където има въведени ТОЛ системи, приходите са от два до три пъти повече и рискът от фалшифициране на винетки се свежда до минимум.
"От там идва всъщност и увеличаването на приходите. Без ТОЛ системи не знам как ще направим публично-частно партньорство в пътищата. Трябва да ни е ясно, че не можем в 21 век да слагаме бариери. Няма съвременна държава, в която има публично-частно партньоство в пътищата, която да няма ТОЛ системи. Смятам, че това трябва да се случи, за да се подобри състоянието на пътищата и още нещо трябва да се случи - трябва да се включи в бюджета на Агенция "Пътна инфраструктура" най-после това, което се изисква и в момента по закона за пътищата - всички приходи от винетки да отиват за ремонт на пътищата, а това за съжаление не е така", коментира Захариева.
Тя обясни, че идеята на винетките е събраното от тях да се разходва в ремонт на пътната инфраструктура - не в строителството на нова, а в ремонт и рехабилитация на вече съществуващата такава.